Pro cestující bude připraven bonbónek v podobě jedinečného salonního vozu T. G. Masaryka, který první československý prezident dostal v březnu 1930 k osmdesátým narozeninám.

V Česku dobové vagóny nejsou

„Snažili jsme se dodržet historickou věrohodnost, ale adekvátní vozy z této doby v České republice nejsou. Proto jsme museli sáhnout do zahraničí,“ řekl Právu Radek Panchartek, odborný poradce projektu za České dráhy.

Winton Train bude kopírovat stejnou trasu, jakou tehdy děti absolvovaly. Během čtyř dnů urazí trasu dlouhou 1296 km se zastávkami Praha, Furth im Wald, Norimberk, Kolín nad Rýnem, Emmerich, Rotterdam, Hoek van Holland, Harwich a Londýn.

Pro jízdu do přístavního města Hoek van Holland pojede souprava exkluzívních historických vozů I. třídy a společenských vozů z Maďarska a dvou vozů I. třídy z Německa. Na přípřeži bude parní lokomotiva známá pod přezdívkou Zelený Anton, druhou lokomotivou bude Albatros vyrobený v roce 1947.

Masarykova Aza 80

Z desetivozové soupravy je nejzajímavější Aza 80, tmavomodrý salonní vůz prezidenta T. G. Masaryka se státním znakem na boku, který tehdy představoval evropskou špičku ve výrobě osobních železničních vozů. Interiér je z australské třešně, dominantou je mohutný lustr s 86 žárovkami.

Salon dělí vůz na část pánskou s ložnicí a toaletou prezidenta, třemi oddíly pro lékaře, tajemníka a kuchaře s komorníkem a na část dámskou. Poprvé ho Masaryk použil k cestě na zotavenou na francouzskou Riviéru.

Pro jízdu po anglickém území pak organizátoři zvolili soupravy anglických vozů první třídy z 50. let tažené parní lokomotivou Tornado. Z Harwichu doveze cestující přímo na Liverpoolské nádraží v Londýně. Tam by měl zachráněné děti, jejich potomky a příbuzné přivítat sám Nicholas Winton.