"Věříme, že rozhodnutí ministra rozkladová komise potvrdí," řekl Kadrman. Nádraží z 19. století původně kvůli plánovanému narovnání železniční tratě hrozila demolice. Bojovníkům za zachování budovy se však podařilo téměř nemožné: přesvědčili stát i drážní organizace, aby plán demolice zavrhly.

Modernizace železniční trati včetně vybudování nového nádraží měla stát 2,4 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) je podle dřívějších informací schopná změnit již připravený projekt tak, aby se nádraží zachovalo.

"Chceme, aby České dráhy budovu za symbolickou cenu prodaly SŽDC. Ta by budovu opravila a provozovala," řekl Kadrman. Tento záměr podle něj podporují Pardubický kraj i město Ústí nad Orlicí. V budově by například mohlo vzniknout železniční muzeum nebo informační centrum Podorlicka. České dráhy již dříve uvedly, že považují zavržení plánu na demolici za definitivní.

V projektu chybí přístupová cesta

"Budova každopádně zůstane stát. Řešíme ale, co s budovou dál. Podle projektu by byla odříznutá v kolejišti, nevedla by k němu žádná přístupová cesta," řekl dříve mluvčí ČD Ondřej Kubala. Dodal, že vdechnout život musí starému nádraží ti, kteří ji chtějí zachovat. "Přístup by se dal vyřešit podchodem z nového nádraží," navrhoval Kadrman.

Proti demolici se v internetové petici postavilo téměř 15 tisíc lidí. Klasicistní nádraží vzniklo podle návrhu architekta Rudolfa Freye. Budova na půdorysu H s kamennými římsami je postavená z režného zdiva, horní podlaží jsou z méně obvyklého hrázděného zdiva.