Článek
Češi se nyní mohou zaregistrovat na http://drozd.mzv.cz, a pokud by se později během jeho pobytu v zemi zhoršila bezpečnostní situace nebo tam třeba nastala přírodní katastrofa, dostanou od české diplomacie zprávu na mobil a do e-mailové schránky.
"Během několika málo minut tak budeme schopni předat například informaci o plánované evakuaci všem, kteří se do systému zaregistrují," řekl novinářům ministr zahraničí Jan Kohout ke konzulární novince. Vložené osobní údaje a kontakty pomohou k rychlému kontaktování turistů, v systému budou uchovány jen po dobu předpokládaného pobytu.
Call centrum za cenu místního hovoru
Podle Kohouta také začne během několika týdnů fungovat nové nepřetržité konzulární telefonní centrum, které bude pomáhat řešit případné potíže lidí pobývajících v zahraničí. Volající přitom bude hradit cenu místního hovoru.
"Občané v nouzi se za cenu místního poplatku dovolají na stálou službu ministerstva zahraničí," dodal ministr. Pracovníci call centra jim poradí, jak problém řešit, ministerstvo také může informovat jejich příbuzné a známé a zajistit pomoc českého velvyslanectví.
Turisté v zahraničí se při cestách mohou dostat do nejrůznějších potíží, častá jsou například onemocnění, okradení, nehody a ztráty dokladů.