Podle nejnovějšího průzkumu Asociace českých cestovních kanceláří a internetového prodejce zájezdů Invia.cz si letos dovolenou přes internet koupilo padesát tři procent žen a 47 procent mužů.

Výsledky průzkumu vyplývají z informací, kdy se v prvním čtvrtletí letošního roku prodalo 25 tisíc zájezdů dvou set největších cestovních kanceláří.

Situace se opakuje stejně jako v loňském roce, kdy si rovněž ženy nakoupily více zájezdů než muži. Otěže v rukou domácností, co se týče výběru a nakupování zájezdů, tak pevněji drží ženy.

Ženy citlivěji reagují na zprávy o krizi

Jediný rozdíl oproti roku 2008 je ten, že celkově si ženy zájezdů objednaly méně, neboť jsou ženy citlivější na zprávy ohledně hospodářské krize, a proto letos došlo k jejich úbytku.

Přes internet si zájezdy nejvíce kupují lidé ve věku dvacet až 39 let. Je to logické, práce s internetem je pro ně snadnější než pro starší generaci a navíc mladí mají většinou pravidelné příjmy.

Nejprodávanějšími zájezdy přes internet jsou v Česku Egypt, Itálie a Řecko. Stále oblíbené jsou Francie a Rakousko. Internetový nákup však není u Čechů tak oblíbený jako například ve Spojených státech, kde se takto prodá téměř polovina zájezdů.