V loňském roce město navštívilo rekordních 47 miliónů turistů a utratili zde rekordních 30 miliard dolarů. Gayové a lesby měli na těchto číslech podíl zhruba deset procent. Úřady ale v letošním roce očekávají pokles cestovního ruchu.

NYC & Company utratila za reklamní kampaň nazvanou Duhová pouť z peněz daňových poplatníků 190 000 dolarů. Celkové náklady, tedy včetně partnerské spolupráce s majiteli reklamního prostoru, by se však mohly vyšplhat až na dva milióny dolarů.

Kampaň přichází v době, kdy se příjmy města kvůli globální ekonomické krizi prudce snížily a mnoho lidí ruší své letošní plány na dovolenou, nebo ji budou trávit jen blízko svého domova. Kampaň také startuje krátce před červnovým 40. výročím od nepokojů u baru Stonewall na Manhattanu, které jsou považovány za začátek moderního hnutí za osvobození homosexuálů.

Pověst turistické destinace přátelské k homosexuálům

Kampaň má zdůraznit pověst New Yorku jako turistické destinace přátelské k homosexuálům. Objeví se na specializovaných internetových stránkách, v časopisech, ale také na zastávkách autobusů, sloupech veřejného osvětlení, městském mobiliáři, telefonních budkách a železničních stanicích.

NYC & Company je nezisková společnost, která má na starost marketing a turistiku ve městě. Firma spolupracuje také v nabídce slev s Travelocity.com a množstvím hotelů, restaurací a divadel na Brodwayi.

Město New York je mezi homosexuály v USA nejoblíbenější destinací pro turistické i služební cesty. Následuje Las Vegas a San Francisco. Počet destinací, které se tuto komunitu snaží přilákat, se ale zvyšuje. Podle společnosti Community Marketing utratí v USA ročně turisté s homosexuální, bisexuální a transsexuální orientací 70,3 miliardy dolarů, napsala agentura AP.