Článek
Skoro třetina dotazovaných uvedla, že se už nikdy nevrátí do restaurace, kde byly velmi špinavé záchody. Navíc 88 procent respondentů si myslí, že čistota záchodů ukazuje na to, jaká je úroveň čistoty restaurace a kuchyně. Čistota záchodů je tak stejně důležitá jako kvalita podávaného jídla.
Zajímavé je také to, že 42 procent respondentů uvedlo, že používá na záchodě toaletní papír či papírové ručníky k tomu, aby se na záchodě ničeho přímo nedotkli, jelikož se štítí. Průzkum byl proveden během loňského roku na vzorku 2175 dospělých návštěvníků amerických restaurací.
„Špinavé záchody jsou bohužel tématem i u nás v České republice. Mnoho zařízení si stále neuvědomuje, že úroveň toalet automaticky hovoří o úrovni celého podniku. Například zástupci japonských cestovních kanceláří, když vybírají restaurace pro své klienty, jdou nejprve okamžitě zkontrolovat záchody a až poté se rozhodují, zda-li zahájí jednání o spolupráci,“ řekl Tomio Okamura, člen prezidia a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.
Opakem jsou japonské automatické toalety
Přesným opakem špinavých záchodů jsou japonské automatické toalety, které mají nejen vyhřívané prkénko, ale i teplým proudem umyjí automaticky "zadní část". Po zmáčknutí tlačítka se zespoda vysune pacička, z které stříká směrem nahoru proud teplé vody.
Co vadí nejvíce lidem na záchodech v restauracích? | |
---|---|
58% | přetékající špinavý záchod |
57% | zápach na záchodě |
49% | kluzká špinavá podlaha na záchodě |
38% | špinavé dveře od záchodu |
38% | špinavé umyvadlo na záchodě |
33% | nedostatek toaletního papíru |
31% | přeplněný odpadkový koš na záchodě |
28% | nedostatek tekutého mýdla na záchodě |
22% | nefunguje držák toaletního papíru |
19% | v restauraci není k dispozici personál, kterému by si mohli na výše uvedené problémy postěžovat |