Skoro třetina dotazovaných uvedla, že se už nikdy nevrátí do restaurace, kde byly velmi špinavé záchody. Navíc 88 procent respondentů si myslí, že čistota záchodů ukazuje na to, jaká je úroveň čistoty restaurace a kuchyně. Čistota záchodů je tak stejně důležitá jako kvalita podávaného jídla.

Zajímavé je také to, že 42 procent respondentů uvedlo, že používá na záchodě toaletní papír či papírové ručníky k tomu, aby se na záchodě ničeho přímo nedotkli, jelikož se štítí. Průzkum byl proveden během loňského roku na vzorku 2175 dospělých návštěvníků amerických restaurací.

„Špinavé záchody jsou bohužel tématem i u nás v České republice. Mnoho zařízení si stále neuvědomuje, že úroveň toalet automaticky hovoří o úrovni celého podniku. Například zástupci japonských cestovních kanceláří, když vybírají restaurace pro své klienty, jdou nejprve okamžitě zkontrolovat záchody a až poté se rozhodují, zda-li zahájí jednání o spolupráci,“ řekl Tomio Okamura, člen prezidia a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Opakem jsou japonské automatické toalety

Přesným opakem špinavých záchodů jsou japonské automatické toalety, které mají nejen vyhřívané prkénko, ale i teplým proudem umyjí automaticky "zadní část". Po zmáčknutí tlačítka se zespoda vysune pacička, z které stříká směrem nahoru proud teplé vody.

Co vadí nejvíce lidem na záchodech v restauracích?
58% přetékající špinavý záchod
57% zápach na záchodě
49% kluzká špinavá podlaha na záchodě
38%špinavé dveře od záchodu
38%špinavé umyvadlo na záchodě
33%nedostatek toaletního papíru
31%přeplněný odpadkový koš na záchodě
28% nedostatek tekutého mýdla na záchodě
22%  nefunguje držák toaletního papíru
19% v restauraci není k dispozici personál, kterému by si mohli na výše uvedené problémy postěžovat