Podle plánovaného rozvrhu by si potendiální řidič vyzvedl automobil například na pravém břehu řeky, projel se romantickými zákoutími Montmartru a auto vrátil, přičemž by zaplatil pouze za čistý čas, který opravdu strávil za volantem.

Město bude mít k dispozici přibližně 700 parkovacích stání, na kterých bude možné si vozy vyzvednout a na kterémkoliv z nich je zase zanechat. Zatím není jasné, jakým způsobem bude město kontrolovat například platnost řidičkých průkazů či jak bude probíhat vybírání poplatků. Už teď se ale ukazuje, že s auty to zdaleka nebude tak jednoduché, jako s jízdními koly.

Ilustrační fotografie elektrického MyCarlustrační fotografie elektrického MyCar
foto: Hybrid.cz

Nový projekt sice nadchl zejména ty, kterým vadí stále rostoucí ceny pohonných hmot a nedostatek parkovacích míst v Paříži, jiní se však obávají zejména většího znečištění v ulicích města. Zastánci projektu ovšem podotýkají, že systém by ve svém důsledku mohl snížit počet vlastněných aut na osobu, a tím pádem životnímu prostředí prospět.

Paříž v elektrickém autě - nejdřív za rok

Program se nazývá Atolib‘ (navazuje tak na cyklistický projekt Velib') a měl by být spuštěn ke konci příštího roku, eventuálně na začátku roku 2010. Město chce „do terénu“ nasadit rovnou 4 000 elektrických vozidel - polovinu do centra a druhou polovinu do příměstských oblastí.

Podobné služby, spočívající ve sdílení vozidel, tzv. car sharing, většinou nabízí soukromé firmy, například Zipcar - pařížský projekt je ojedinělý tím, že si ho město organizuje samo.

Celý projekt se zatím nachází ve stádiu plánování, nejsou například dořešené otázky financování, zvažuje se i alternativa hybridních vozů s nulovými emisemi.