Hlavní sezóna dovolených znamená začátek hlavní nabídky last minute, což znamená prodej super levných zájezdů asi 14 dní před termínem odletu. Sleva se pohybuje až 20 procent z katalogové ceny zájezdu a cestovní kanceláře se tak snaží "za každou cenu" zaplnit neprodaná zbylá místa, aby nemusely platit storno poplatky za nasmlouvané kapacity.

foto: Novinky/Dana Kysučanová

V rámci prodeje zájezdů se letos prodalo přibližně 35 procent zájezdů v rámci first minute a 55 procent v rámci standardního prodeje, zbytek budou last minute, poměr tak bude podobný jako vloni.

Nejvíce dovolených bývá v době od června do září

Stejně jako vloni budou i letos 70 procent všech dovolených realizovat Češi v době od června do září, z toho jen na dva prázdninové měsíce připadá polovina všech dovolených českých občanů z celkového celoročního počtu.

Formou last minute se nejvíce prodávají zájezdy charterovými leteckými spoji, jelikož u těchto zájezdů cestovní kanceláře navíc pevně garantují leteckým společnostem nasmlouvaná místa v letadle a proto je maximální snaha i za cenu mírné ztráty tato místa prodat.

Letos je v rámci last minute novinkou i last minute do Chorvatska. Jedná se o důsledek letošních nevyjasněných omezení při cestách do Chorvatska a některé cestovní kanceláře tak začaly mít potíže s prodejem pobytů.

Výhodou zájezdů last minute je nízká cena

Jedinou a hlavní výhodou zájezdů last minute je výhodná cena, nevýhodou je pak značně probraná nabídka zájezdů, která nemusí vždy vyhovovat jak běžným klientům, tak i rodinám s dětmi či důchodcům. Například požadavek na vzdálenost hotelu od pláže či moře, na dětské bazény nebo výtah.