Američtí, britští, francouzští, italští, kanadští a němečtí hoteliéři v něm posuzovali klienty z 31 zemí podle jejich chování, zdvořilosti, vůle mluvit jazykem navštívené země, zájmu o místní kuchyni, utrácivosti, čistotnosti, sklonu si stěžovat a podobně.

Japonci jsou zdvořilí a utrácejí dost

Jasnou jedničkou jsou Japonci - dobře se chovají, jsou zdvořilí, nepovykují, utrácejí dost a nikdy si nestěžují. Jediné jejich minus je nedůvěra k místním kulinářským specialitám. Na druhém místě skončili společně Němci a Britové a na třetím Kanaďané. U evropských hoteliérů se ale Britové nedostali ani mezi prvních deset.

Peloton uzavírají Francouzi, Indové a poslední Číňané. Francouzi si pořád na něco stěžují, Indové "mají své vlastní představy o čistotě" a Číňané na sebe vůbec nedbají, ale nepochybně hlavní důvod je ten, že všichni tito turisté jedou na omezený rozpočet, uvádí komuniké Expedie. O Češích v něm kromě celkového umístění nejsou další údaje.

Nejvíce si stěžují Američani, největší skrblíci jsou Francouzi

Vůbec nejčastěji si podle něho stěžují Američané, pak Francouzi a Němci. Američané také získali "palmu vítězství", pokud jde o nedbalý vzhled, daleko před Číňany a Rusy, a pokud jde o nezdvořilost (před Francouzi). Francouzi se nejméně ze všech snaží mluvit domácím jazykem a platí za největší skrblíky (před Němci a Brity).

Za nejlépe oblékané a upravené hosty označili hoteliéři Italy, za nimi skončili Francouzi společně s Brity. Ti ale mohou za toto své umístění děkovat jen sobě a svým zámořským bratrancům, protože u hoteliérů z kontinentální Evropy skončili v oblékání na druhém místě od konce.

Američané, Britové a Francouzi vedou tabulku zájmu o místní kuchyni, kde naopak zcela propadli Číňané, Indové a zvlášť Japonci.