Agentura představí Českou republiku bohatou na historii, lázně, nebo gurmánskou kuchyni, která je vhodná ať už pro rodiny s dětmi, seniory či mladé páry. Jejím záměrem není však lákat turisty z Velké Británie na české pivo a sex. "Mladí Britové se přesunují do pobaltských zemí a nám se daří postupně získat image destinace pro rodinu s dětmi," řekla Šeligová.

První pobočky se otevřou v Pobaltí a ve Skandinávii

Vůbec první pobočky otevře CzechTourism v Pobaltí a ve Skandinávii. "Z pobaltských států zaznamenáváme, především při našich účastech na veletrzích, vysoký zájem o cestování do ČR, Skandinávci zase patří ke skupinám, které nejvíce utrácejí," zdůvodnila výběr Šeligová. V Německu, USA a Rusku agentura již funguje, příští rok však otevře další kanceláře.

Českou republiku navštíví nejvíce Italů a Němců. Největší boom ale zažívá turistika z Ruska, kde počet turistů loni vzrostl o třetinu. Ubývá naopak Britů, kteří jezdí za levným alkoholem dál na východ.

V letošním roce se podobné kampaně uskutečnily v Maďarsku, Polsku a na Slovensku, reklamní spoty vysílala i televizní stanice Eurosport; v 16 evropských zemích lákal CzechTourism turisty na internetu. Dohromady zaplatila agentura za reklamu v zahraničí 30 miliónů korun.