Tento rok je ale unikátní. Do Česka totiž přišly sekačky zcela nové generace, při jejichž vývoji a výrobě už byly využity nejvyspělejší technologie. Jak a v čem se nová generace sekaček od konstrukčně zastaralých modelů liší?

Špičkové motory
Sekačky nové generace jsou vybaveny motory Briggs&Stratton modelové řady 2009. Ty dosahují při nižším objemu znatelně vyšších výkonů. Jsou lehčí, méně hlučné a překvapí nižší spotřebou. Velkým kladem je nový digitální systém startování READY START – snadný start, kdy odpadá otravné používání „cucáku“ a motor si v závislosti na teplotě dávkuje palivo k nastartování sám.

Ilustrační foto

FOTO: Mountfield
Odolné materiály
Pryč jsou doby, kdy šasi sekačky bylo z obyčejného plechu, pojezd ovládán madlem z drátu a kola uložena v obyčejných ložiscích. U sekaček nové generace jsou šasi vyrobena ze speciálního hlubokotažného plechu, nebo lehkých slitin. Navíc jsou ošetřena několika ochrannými vrstvami speciálních nátěrů. Obrovský pokrok zaznamenala také ložiska u nové generace sekaček je díky němu sníženo tření kol až o třetinu. Využití našly i měkčené plasty, jimiž jsou například obalena madla. To vše zvyšuje pohodlí při sečení, výrazně ulehčuje práci a především prodlužuje životnost strojů.

Inteligentní systém pojezdu
Jsou použity nejnovější konstrukce pojezdu. Ať už jde o poloautomatické 4rychlostní převodovky, plně automatické systémy nebo i inteligentní systém ADS, kdy sekačka sama vyhodnocuje rychlost vaší chůze a přizpůsobuje se jí. Další novinkou je variátor, tedy bezestupňová převodovka, která umí plynule měnit rychlost v závislosti na náročnosti terénu či sečení. Nové systémy pojezdů výrazně přispěly k vyššímu pohodlí a rychlosti sečení.

Ilustrační foto
FOTO: Mountfield

Vynikající desing a ergonomie
Trendem je, aby sekačka také lahodila oku. Jak jsme byli informováni například jejich barva byla zvolena podle odstínu vozů Ferrari a také design kol odkazuje ke sportovním autům. Ruku v ruce s designem jde i ergonomie. Se sekačkou se musí příjemně pracovat. Například velká kola jsou nejen atraktivní, ale výrazně usnadňují manévrování i ve složitém  terénu. Praktickou samozřejmostí je centrální nastavení výšky sečení i elektrický startér.


Sběr trávy
Z výsledků testů vyplývá, že sekačky nové generace se mohou pyšnit takřka o třetinu lepším sběrem trávy a jsou navíc schopny ji posbírat i vlhkou. A to díky speciálnímu tvaru pracovního prostoru šasi. Tak jako se testují nová auta v aerodynamickém tunelu, tak se i proudění vzduchu v šasi sekačky modeluje na nejvýkonnějších počítačích. Nová šasi jsou proto výrazně účinnější co se sběru trávy týče než šasi starší konstrukce. Specialitou je i možnost jednoduchého přepínání režimu zpracování trávy mezi sběrem do koše a mulčováním. Tak můžete na reprezentativních částech zahrady sbírat trávu do koše nebo mulčovat tam, kde trávu chceme ponechat rozsekanou na tisíce kousků jako hnojivo.