Podobně jako okolní stavby vilu charakterizoval důraz na svislost, což umožňovalo výhledy do okolí. Fasádu dekorovalo kyklopské zdivo v přízemí s plastickým efektem v patře věže, jinde bílá omítka s pásem kachlového obkladu.

Malebnost celému objektu navíc dodávaly štíty s přiznanými trámy i řezbářský dekor verandy a vyhlídky. Všechny dřevěné prvky, včetně celé verandy a režného zdiva, ale ustoupily pozdějším stavebním úpravám.

Nákres dokládá romantickou podobu stavby.

Nákres dokládá romantickou podobu stavby.

FOTO: Archiv publikace Slavné vily kraje Vysočina

Nejdůležitější místnosti, salon s jídelnou a manželskou ložnici, umístil Zeizinger do prvního patra třípodlažní stavby nejen kvůli výhledu, ale i kvůli svažitému terénu. V přízemí nechal prostor pro sociální zabezpečení, sklepy a místo pro kočár.

Do půdního patra se vešly ještě dva menší pokoje.

V interiéru nechyběl prostorný jídelní stůl pro početnou návštěvu.

V interiéru nechyběl prostorný jídelní stůl pro početnou návštěvu.

FOTO: Archiv publikace Slavné vily kraje Vysočina

Architekt Vinzenz Zeizinger navrhl a realizoval v Jihlavě od začátku 20. století velké množství staveb, především nájemních domů. Nejúspěšnější období jeho firmy skončilo na počátku první světové války.

Pozornost si zaslouží především jeho secesní stavby. Vedle lesnovských vil je to například nárožní dům s členitou fasádou v Bezručově ulici, Grandhotel v Husově ulici, vila v ulici Legionářů nebo jihlavské kino Edison v Havlíčkově ulici, které bylo později zbouráno.