Hlavní obsah

Dům evropského stylu v asijském prostředí. Kombinace, která se jen tak nevidí

Novinky, nes

Na břehu Mekongu, v laoském městě Pakse, stojí rodinné sídlo vystavěné v duchu tradiční evropské architektury. Levé křídlo budovy připadlo nedávno do užívání dospělé dceři majitelů, a ta oslovila japonské architekty ze studia Makoto Yamaguchi Design s žádostí o návrh nového interiéru své části stavby. Zatímco exteriér domu měl zůstat netknutý, vnitřek domu měl být modernizován. Na japonské designéry čekal nelehký úkol.

Foto: Koichi Torimura

Mladá žena se rozhodla změnit interiér své části rodinného sídla.

Článek

Od začátku bylo zřejmé, že volba evropského stylu není v prostředí asijského města právě šťastná. Dům do okolního prostředí příliš nezapadá. Na druhé straně, Japonci kvitovali s povděkem, že jeho fasády jsou alespoň v okrové barvě, která jakž takž reflektuje barvu okolní země a dům tak aspoň trochu může splývat s krajinou.

Nicméně, pozornost architektů se tak jako tak měla zaměřit na interiér levého křídla domu.

Foto: Koichi Torimura

Blyštivý vodopád připomíná jiskřivé vodopády v okolní přírodě.

Foto: Koichi Torimura

Centrální část podlahy je z teakového dřeva, na zdech jsou obklady z žulových balvanů natěžených v okolí.

Výchozím bodem pro jejich návrh se stal nakonec právě charakter krajiny v okolí Pakse, která je známá spoustou nádherných vodopádů zasazených do nedotčené přírody. Právě jejich jiskřivé vody daly vzniknout nápadu na vytvoření blyštivého vodopádu z krystalů Swarovski v blízkosti vstupu do křídla budovy v přízemí.

Architekti tak našli konečně klíč k řešení zadaného úkolu. Krásu místní přírody se rozhodli v interiéru připomenout a vyjádřit pomocí materiálů a prostředků blízkých evropskému stylu.

Foto: Koichi Torimura

Nad jídelním stolem je volný prostor umožňující efektní zavěšení lustrů z krystalů Swarovski až ze stropu prvního patra.

Foto: Koichi Torimura

V interiéru se propojuje evropský styl s asijskými prvky, to vše v moderní podobě.

Druhou metodou, kterou při svém návrhu použili, je dialog. V tomto případě jde o dialog materiálů charakteristických pro oba světadíly.

„Evropský“ bílý leštěný mramor vytváří na podlaze přízemí hezký lem. Centrální část a některé stěny jsou pak obloženy tmavohnědým dřevem teaku, jenž má svůj domov v Laosu.

Foto: Koichi Torimura

Jedna z koupelen v domě.

Na stěnách jsou rovněž využity obklady ze žulových balvanů nalezených v korytech řek tekoucích v okolních pralesích anebo poblíž zmiňovaných vodopádů. Interiér pak odlehčují panely z leštěné oceli se zrcadlovou úpravou a panely z čirého skla.

Tyto prvky jsou pro tradiční rustikální styl architektury v Laosu zcela neznámé. Představují proto onen požadovaný moderní element.

Foto: Koichi Torimura

Podkroví domu je vyhrazeno hostům.

Foto: Koichi Torimura

Hnědým dřevem teaku jsou kromě podlah obloženy stěny a v podkroví i stropy.

Upravované křídlo sídla je stejně jako zbytek budovy postaveno z železobetonu, přičemž celkový součet podlah přízemí a dvou nadzemních pater činí dohromady 1266 m2.

Přízemí slouží jako společenská zóna, zatímco první poschodí je vyhrazeno majitelce. Tam má nejen svou ložnici, ale také společenskou místnost, šatnu a další prostory nezbytné pro pohodlí mladé ženy.

Nejvyšší poschodí, které je ve skutečnosti podkrovím, je pak vyhrazeno návštěvám. Pro ně jsou přichystány čtyři samostatné ložnice s vlastními koupelnami.

Foto: Makoto Yamaguchi Design

Přízemí

Foto: Makoto Yamaguchi Design

První patro

Foto: Makoto Yamaguchi Design

Podkroví

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám