Od začátku bylo zřejmé, že volba evropského stylu není v prostředí asijského města právě šťastná. Dům do okolního prostředí příliš nezapadá. Na druhé straně, Japonci kvitovali s povděkem, že jeho fasády jsou alespoň v okrové barvě, která jakž takž reflektuje barvu okolní země a dům tak aspoň trochu může splývat s krajinou.

Nicméně, pozornost architektů se tak jako tak měla zaměřit na interiér levého křídla domu.

Blyštivý vodopád připomíná jiskřivé vodopády v okolní přírodě.

Blyštivý vodopád připomíná jiskřivé vodopády v okolní přírodě.

FOTO: Koichi Torimura

Centrální část podlahy je z teakového dřeva, na zdech jsou obklady z žulových balvanů natěžených v okolí.

Centrální část podlahy je z teakového dřeva, na zdech jsou obklady z žulových balvanů natěžených v okolí.

FOTO: Koichi Torimura

Výchozím bodem pro jejich návrh se stal nakonec právě charakter krajiny v okolí Pakse, která je známá spoustou nádherných vodopádů zasazených do nedotčené přírody. Právě jejich jiskřivé vody daly vzniknout nápadu na vytvoření blyštivého vodopádu z krystalů Swarovski v blízkosti vstupu do křídla budovy v přízemí.

Architekti tak našli konečně klíč k řešení zadaného úkolu. Krásu místní přírody se rozhodli v interiéru připomenout a vyjádřit pomocí materiálů a prostředků blízkých evropskému stylu.

Nad jídelním stolem je volný prostor umožňující efektní zavěšení lustrů z krystalů Swarovski až ze stropu prvního patra.

Nad jídelním stolem je volný prostor umožňující efektní zavěšení lustrů z krystalů Swarovski až ze stropu prvního patra.

FOTO: Koichi Torimura

V interiéru se propojuje evropský styl s asijskými prvky, to vše v moderní podobě.

V interiéru se propojuje evropský styl s asijskými prvky, to vše v moderní podobě.

FOTO: Koichi Torimura

Druhou metodou, kterou při svém návrhu použili, je dialog. V tomto případě jde o dialog materiálů charakteristických pro oba světadíly.

„Evropský“ bílý leštěný mramor vytváří na podlaze přízemí hezký lem. Centrální část a některé stěny jsou pak obloženy tmavohnědým dřevem teaku, jenž má svůj domov v Laosu.

Jedna z koupelen v domě.

Jedna z koupelen v domě

FOTO: Koichi Torimura

Na stěnách jsou rovněž využity obklady ze žulových balvanů nalezených v korytech řek tekoucích v okolních pralesích anebo poblíž zmiňovaných vodopádů. Interiér pak odlehčují panely z leštěné oceli se zrcadlovou úpravou a panely z čirého skla.

Tyto prvky jsou pro tradiční rustikální styl architektury v Laosu zcela neznámé. Představují proto onen požadovaný moderní element.

Podkroví domu je vyhrazeno hostům.

Podkroví domu je vyhrazeno hostům.

FOTO: Koichi Torimura

Hnědým dřevem teaku jsou kromě podlah obloženy stěny a v podkroví i stropy.

Hnědým dřevem teaku jsou kromě podlah obloženy stěny a v podkroví i stropy.

FOTO: Koichi Torimura

Upravované křídlo sídla je stejně jako zbytek budovy postaveno z železobetonu, přičemž celkový součet podlah přízemí a dvou nadzemních pater činí dohromady 1266 m2.

Přízemí slouží jako společenská zóna, zatímco první poschodí je vyhrazeno majitelce. Tam má nejen svou ložnici, ale také společenskou místnost, šatnu a další prostory nezbytné pro pohodlí mladé ženy.

Nejvyšší poschodí, které je ve skutečnosti podkrovím, je pak vyhrazeno návštěvám. Pro ně jsou přichystány čtyři samostatné ložnice s vlastními koupelnami.

Přízemí

Přízemí

FOTO: Makoto Yamaguchi Design (3x)

První patro

První patro

Podkroví

Podkroví