„Nejčastěji operátoři pomáhali v případě problémů spojených se zabouchnutými dveřmi, poruchou zámků, ztrátou či zalomením klíčů. Tyto situace tvoří až 60 procent případů, které v rámci asistenční služby k pojištění domácnosti s klienty řešíme. Výjimkou nejsou ani problémy s elektroinstalací nebo poruchy kotlů. Takovýchto případů jsme za uplynulý rok řešili téměř 130,“ vysvětluje Michal Egert z Europ Assistance, která pro Českou pojišťovnu asistenční služby zajišťuje. Za loňský rok její pracovníci pomáhali řešit celkem 1353 nahlášených případů.

Paleta asistenčních služeb, které pojišťovny klientům nabízejí, je přitom stále pestřejší. V nižších variantách pojištění nabízených některými pojišťovnami lze už najít například nonstop pomoc řemeslníka, a to až do výše 10 tisíc korun. Jejich využití by zabránilo mnohem větším haváriím, k nimž z neznalosti, nebo nepozornosti v našich domovech dochází.

„Domácí kutilové občas napáchají víc škody než užitku, protože přecení své síly. Výsledek pak vůbec neodpovídá původnímu záměru,“ poznamenává řemeslník Miroslav Lážnovský, který doporučuje méně zručným kutilům pozvat si na odborné práce někoho, kdo oboru opravdu rozumí. Vyhnou se tak nejen zbytečným majetkovým škodám, ale především zraněním.

Obecně spočítáno, největší potíže působí českým kutilům voda, a to v jakékoli podobě. „Při úpravách bydlení už téměř polovina z nich zažila nějakou nepříjemnost. Největší problémy způsobuje vodní živel – prasklé či omylem navrtané trubky, příliš velký proud, nebo průtrž mračen,“ komentuje výsledky březnového průzkumu mezi českými kutily Jitka Jechová z Raiffeisen stavební spořitelny.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz: