Výchozím bodem pro návrh interiéru byl způsob užívání domu jeho majiteli. Manželé v něm plánovali žít po většinu roku o samotě, ovšem zároveň chtěli mít dostatek hostinských prostor pro ubytování svého početného potomstva, které se u nich bude pravidelně scházet na návštěvě.

Zajímavostí vstupní haly je masivní dubová podesta s podsvětlenými podstupni. Na stěnách je šedá stěrka s efektním perleťovým nádechem.

Zajímavostí vstupní haly je masivní dubová podesta s podsvětlenými podstupni. Na stěnách je šedá stěrka s efektním perleťovým nádechem.

FOTO: Petr Polák

Designéři tedy rozdělili dispozici domu do dvou tradičních zón - na společenskou a soukromou. Společenská zóna je situována do přízemí, kde je velký obývací pokoj propojený s jídelním koutem a kuchyní. V přízemí je rovněž hala s bazénem.

Klid, soukromí a ubytování pak návštěvníci naleznou v patře, kde jsou umístěny jednotlivé pokoje, pracovna a také ložnice majitelů s vlastní koupelnou a průchozí šatnou.

Vizuálním oživením vstupní haly je dvojice červených kožených křesílek.

Vizuálním oživením vstupní haly je dvojice červených kožených křesílek.

FOTO: Petr Polák

Volba materiálů

Stěžejním prvkem interiéru rodinného domu je přírodní hnědý kámen, který se objevuje na četných místech přízemních prostor. Všímavý pozorovatel jej zaregistruje nejen na stěně v okolí krbu, ale také za jednou z televizí a na dvou protilehlých stěnách v místnosti s bazénem.

Tmavé jsou i některé kusy nábytku a dveře. Jejich povrchy zdobí dubová dýha namořená do temně hnědého až černého odstínu. Na nábytek v pokojích, koupelně a v šatně je pak použita dýha z makasaru, charakteristická svým žíhaným vzorem v hnědé a černé barvě.

Ústředním prvkem obývacího pokoje je velká bílá sedací souprava.

Ústředním prvkem obývacího pokoje je velká bílá sedací souprava.

FOTO: Petr Polák

Protipólem k tmavým prvkům je velkoformátová keramická dlažba z kolekce Roberto Cavalli v odstínu multicolor imitující světlý leštěný kámen. Designéři ji využili v celém přízemí a v patře pak v koupelnách, kde pokračuje v podobě obkladů i na stěnách, pouze v malinko světlejší variantě bianco.

Když se sejde rodina, může se buď dívat na televizi, nebo jen do ohně v krbu.

Když se sejde rodina, může se buď dívat na televizi, nebo jen do ohně v krbu.

FOTO: Petr Polák

Do pokojů navrhli podlahy z olejovaného dubového dřeva, s nímž se hosté setkají už ve vstupní hale. Je z něj nejen masivní rám velkého zrcadla pod schodištěm, ale především architektonicky velmi výrazný prvek, a tím je rozměrná dřevěná podesta s podsvětlenými podstupni.

Kuchyňský ostrůvek je překryt kamennou deskou. Pracovní plocha se spotřebiči je ukryta za dvířky linky v bílém lesku.

Kuchyňský ostrůvek je překryt kamennou deskou. Pracovní plocha se spotřebiči je ukryta za dvířky linky v bílém lesku.

FOTO: Petr Polák

Kámen je pak využit ještě jednou v kuchyni, kde je z něj vyrobena deska pokrývající ostrůvek. Pracovní plocha, která je součástí linky, je přes den ukryta za dvířky v lesklé bílé barvě. Kuchyň díky tomuto jednoduchému triku působí stále velmi čistým a uklizeným dojmem.

Ke světlým a hnědým odstínům se v ložnici a pokojích přidružila šedá barva.

Ke světlým a hnědým odstínům se v ložnici a pokojích přidružila šedá barva.

FOTO: Petr Polák

Zařízení hlavních místností

Dominantou obývacího pokoje, který je od kuchyně částečně oddělen vestavnou knihovnou, je velká bílá látková sedací souprava, z níž je výhled na krb i na televizi.

Pro vytvoření různých nálad lze využít několika druhů osvětlení implementovaných do podhledů v této místnosti.

Jedním z přáním klienta bylo zrcadlo v šatně a pořadač na kalhoty.

Jedním z přání klienta bylo zrcadlo v šatně a pořadač na kalhoty.

FOTO: Petr Polák

V patře pak upoutá pozornost hlavně nápadité řešení koupelny, které akceptuje přání manželky klienta mít v této místnosti hodně úložných prostor.

Část stěny proto zakrývá rozměrná vestavná skříň. Druhá je pak ještě v oddělené místnosti pro toaletu.

V koupelnách se na stěnách opakuje obklad se stejným motivem, jako je dlažba na podlaze, jen ve světlejším odstínu.

V koupelnách se na stěnách opakuje obklad se stejným motivem, jako je dlažba na podlaze, jen ve světlejším odstínu.

FOTO: Petr Polák

V koupelně jsou úložné prostory v podobě velké vestavné skříně.

V koupelně jsou úložné prostory v podobě velké vestavné skříně.

FOTO: Petr Polák

Hlavní ložnice je zařízena prostě, ústředním prvkem je vysoká bílá postel, kterou doprovází na zakázku vyráběný čistě bílý nábytek. Dvojicí posuvných dveří se vchází do šatny.

Majitelé si přáli toaletu oddělenou od koupelny.

Majitelé si přáli toaletu oddělenou od koupelny.

FOTO: Petr Polák

Pro chvíle společného odpočinku a relaxace slouží pak úctyhodně velký bazén o rozměrech 12x3 m. Jeho místnost je osvětlena nepřímým osvětlením, které je stejně jako reproduktory implementováno do podhledů.

Nechybí vířivá vana a sprcha umístěná za širokým nosným sloupem, který je chytře využit jako její stěna. Prosklenými dvířky vedle bazénu se vstupuje do parní lázně, kterou manželé upřednostnili před u nás běžnější infrasaunou.

Pokoje pro návštěvy jsou laděné ve stejném stylu jako hlavní ložnice.

Pokoje pro návštěvy jsou laděny ve stejném stylu jako hlavní ložnice.

FOTO: Petr Polák

Pracovna majitele domu je zařízena skromně, ale účelně.

Pracovna majitele domu je zařízena skromně, ale účelně.

FOTO: Petr Polák

Z rušného centra do klidu přírody

Když byly všechny práce na rodinném domě, jehož obytná plocha činí 400 m2, hotové, mohli se manželé konečně stěhovat. Dosud bydleli na pražských Vinohradech, ovšem prostředí centra města jim příliš nesedlo.

Postrádali hlavně dostatek zeleně. Proto se rozhodli nechat si postavit dům na samém okraji hlavního města - v Klánovicích. Odtud to mají do přírody, co by kamenem dohodil.

V přízemí rodinného domu je i místnost s velkým bazénem.

V přízemí rodinného domu je i místnost s velkým bazénem.

FOTO: Petr Polák

Sprchový kout je uschován za nosným sloupem, který tvoří jednu jeho stěnu.

Sprchový kout je uschován za nosným sloupem, který tvoří jednu jeho stěnu.

FOTO: Petr Polák