Stavba, jejíž celková plocha podlah činí 147 m², je zasazena do původního hájku jasanů a zelkov (jilmovité stromy - pozn. red.) rozkládajícím se na parcele o velikosti 338 m². Výškový rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším bodem pozemku je 14 metrů, sklon místy dosahuje až 70 stupňů. Při pohledu z oken je na horizontu možné vidět moře.

Na fasádě domu architekti zkombinovali cedrové obklady s betonem.

Na fasádě domu architekti zkombinovali cedrové obklady s betonem.

FOTO: Hiroshi Ueda, Yasuno Sakata

Obě části domu mají charakteristické strmé sedlové střechy.

Obě části domu mají charakteristické strmé sedlové střechy.

FOTO: Hiroshi Ueda, Yasuno Sakata

Autory projektu jsou architekti z japonského studia Cubo Design Architect a název stavby zní ”cnest”. Tento zdánlivě nesmyslný název je ve skutečnosti akronymem, který lze číst jako „sí nest“, což v angličtině znamená „viz hnízdo“. A právě hnízdo, přesněji ptačí budku, má objekt připomínat. Jedna jeho část je totiž pozdvižena nad svah pozemku a přichycena ke zbytku budovy přesně tak, jako ptačí domeček ke kmeni stromu.

Železonovou desku, naníž budka sedí, podpírají ocelové profily.

Železobetonovou desku, na níž budka sedí, podpírají ocelové profily.

FOTO: Hiroshi Ueda, Yasuno Sakata

Mezi oběma částmi domu vede úzká cesta.

Mezi oběma částmi domu vede úzká cesta.

FOTO: Hiroshi Ueda, Yasuno Sakata

Strom v tomto případě nahrazuje železobetonový blok, přičemž dřevěná „budka“ spočívá na desce ze stejného materiálu o rozměrech 4x13 metrů. Zespoda ji kromě bloku podpírají úzké ocelové „větve“. Právě způsob zkombinování železobetonu s cedrovým dřevem, kdy se do krajiny ukazuje pouze dřevěná část umně zakrývající železobeton, činí objekt tak zajímavým.

V prvním poschodí budky je společenská zóna domu sestávající z kuchyně, jídelny a obýváku.

V prvním poschodí budky je společenská zóna domu sestávající z kuchyně, jídelny a obýváku.

FOTO: Hiroshi Ueda, Yasuno Sakata

Díky bohatém prosklení mají obyvatelé pěkný výhled na všechny strany.

Díky bohatému prosklení mají obyvatelé pěkný výhled na všechny strany.

FOTO: Hiroshi Ueda, Yasuno Sakata

V interiéru je dřevo ještě využito na podlahy, jež ve vybraných místnostech pokrývá koberec. Stěny jsou štukované i tapetované. Na stropech architekti ponechali přiznaný beton, anebo jej rovněž opatřili tapetami.

Dřevěné podlahy jsou na některých místech pokryty kobercem. Tam, kde nejsou zdi štukované, jsou zdobeny tapetami. Stropy jsou rovněž otapetované, nebo je na nich ponechán odhalený beton.

Dřevěné podlahy jsou na některých místech pokryty kobercem. Tam, kde nejsou zdi štukované, jsou zdobeny tapetami. Stropy jsou rovněž otapetované, nebo je na nich ponechán odhalený beton.

FOTO: Hiroshi Ueda, Yasuno Sakata

Kombinace dřeva a betonu se táhne celým domem jako červená nit.

Kombinace dřeva a betonu se táhne celým domem jako červená nit.

FOTO: Hiroshi Ueda, Yasuno Sakata

Prostory nad garáží slouží jako ateliér.

Prostory nad garáží slouží jako ateliér.

FOTO: Hiroshi Ueda, Yasuno Sakata