Most spojuje starobylé centrum města s méně rozvíjenou industriální částí na východním břehu řeky. Radnice předpokládá, že po propojení obou zón bude dále pokračovat větším rozvojem právě směrem na východ.

Celá otočka ramene mostu trvá dvě minuty. Je dostatečně pomalá na to, aby na základnu mohli lidé naskakovat i během pohybu.

Celá otočka ramene mostu trvá dvě minuty. Je dostatečně pomalá na to, aby na základnu mohli lidé naskakovat i během pohybu.

FOTO: Timothy Soar

Základna mostu, jehož autory jsou architekti londýnského studia McDowell+Benedetti, spočívá na soustavě jednoduchých a zdvojených kol, která se pohybují po kruhové dráze o průměru 16 metrů. Systém fungující podobně jako železniční točna je poháněn elektřinou. Na rozdíl od velkého počtu pohyblivých mostů na Hullském mohou být chodci i ve chvíli, kdy se otáčí a užívat si neobvyklý zážitek. Co ovšem potěší obzvláště děti, lze na něj naskakovat dokonce i během otáčení!

V základně mostu na západním břehu řeky je ukryta restaurace.

V základně mostu na západním břehu řeky je ukryta restaurace.

FOTO: Timothy Soar

Vršek základny mostu připomíná svým tvarem žraločí ploutev.

Vršek základny mostu připomíná svým tvarem žraločí ploutev.

FOTO: Timothy Soar

Most při rotaci ramene, která trvá dvě minuty, varuje chodce jak zvukovým, tak světelným signálem, aby nikdo nepřišel k úrazu. Vlastní rameno je na spodní straně zploštělé, aby pod ním mohly volně proplouvat menší lodi.

Na mostě je spousta laviček, na nichž si člověk může buď jen odpočinout, nebo příjemně strávit čas, než se rameno otočí do té správné polohy k pokračování v cestě.

Na mostě je spousta laviček, na nichž si člověk může buď jen odpočinout, nebo příjemně strávit čas, než se rameno otočí do té správné polohy k pokračování v cestě.

FOTO: Timothy Soar

Řeka Hull vtéká ve městě do širokého ústí řeky Humber. Rozdíl výšek její hladiny v době přílivu a odlivu je sedm metrů.

Řeka Hull vtéká ve městě do širokého ústí řeky Humber. Rozdíl výšek její hladiny v době přílivu a odlivu je sedm metrů.

FOTO: Timothy Soar

Střed točny je tvořen dutým bubnem, v němž je ukryta restaurace. Přechod přes most vede dvěma cestami. První je pozvolnější s menšími výškovými výkyvy a vede po „vnější“ straně. Druhá cesta začíná stoupáním, které chodce vyvede až na kruhové odpočívadlo, jež tvoří střechu restaurace. Odtud se pak trasa pozvolna svažuje směrem dolů až ke konci mostního ramene, kde se obě cesty spojují.

Součástí projektu byl i návrh zahrady a náměstíčka u jeho základny.

Součástí projektu byl i návrh zahrady a malého náměstí u jeho základny.

FOTO: Timothy Soar

Součástí projektu byl i plán na úpravu okolí základny mostu. V mezinárodní soutěži z roku 2005 (realizace skončila letos) nakonec zvítězil návrh počítající s vytvořením zahrady a malého náměstíčka, jež navrhli architekti ze společnosti Grontmij. Nasvícení celého prostoru připadlo firmě Sutton Vane Associates.