Dojem pohybu autoři vytvořili tím, že jen některé koule ponechali celé. Většina z nich je „useknutá“ a vzniklá plocha je tvořena sklem. Podle míry useknutí lze na fasádě najít devět typů koulí. Od celých až po ty, z nichž zbyla skutečně jen malá „mistička“.

Za nevšední vzhled obchodního centra mohou tisíce koulí z leštěné nerezové oceli.

Za nevšední vzhled obchodního centra mohou tisíce koulí z leštěné nerezové oceli.

FOTO: Edmon Leong

Panely za koulemi jsou nasvíceny LEDkami umístěnými na jejich zadní straně.

Panely za koulemi jsou nasvíceny ledkami umístěnými na jejich zadní straně.

FOTO: Edmon Leong

Na fasádu bylo použito 42 333 koulí, každá o průměru 60 centimetrů. V jejich vnitřku je několik LED diod, které prosvětlují sklo tvořící rovinu řezu. Ledky jsou umístěné i z vnějšku, na zadní straně každé koule, takže osvětlují panely za nimi. Místo ostrého jasu tak fasáda září jemným rozptýleným světlem. K tomu, aby byla pokryta a osvětlena její plocha o velikosti 17 894 čtverečních metrů, bylo zapotřebí celkem 3,1 miliónu LED diod. Světelné zdroje jsou programovatelné tak, aby svítily v různých barvách a sekvencích a vytvářely nejrůznější obrazy.

Koule se na fasádě vyskytují v devíti podobách lišících se mírou useknutí. V levém sloupci je velikost skleněné plochy připohledu zepředu, v prostředním jsou koule zakresleny při pohledu z boku a ve třetím je možné porovnávat jejich reálný vzhled.

Koule se na fasádě vyskytují v devíti podobách lišících se mírou useknutí. V levém sloupci je velikost skleněné plochy při pohledu zepředu, v prostředním jsou koule zakresleny při pohledu z boku a ve třetím je možné porovnávat jejich reálný vzhled.

FOTO: UNStudio

V interiéru přibyl k motivu kruhu také kosočtvercový vzor opakovaný v různých podobách na mnoha místech.

V interiéru přibyl k motivu kruhu také kosočtvercový vzor opakovaný v různých podobách na mnoha místech.

FOTO: Edmon Leong

„Reflexe, světlo a jednoduchý vzor jsou využity napříč centrem Chan-ťie Wan-ta. Vytvářejí téměř magický svět, do nějž návštěvník vstupuje jako do malého mikrokosmu, kde jej čekají podobné zážitky, jaké zná z divadla. Maloobchodní prostory jsou proměněny v jednu velkou scénu vyvolávající spoustu dojmů,“ popisuje základní charakteristiku designu centra Ben van Berkel z týmu holandských architektů.

Sloup s trychtýřovitým zakončením a výtahem v jižním atriu.

Sloup s trychtýřovitým zakončením a výtahem v jižním atriu.

FOTO: Edmon Leong

Výtahový sloup v severním atriu.

Výtahový sloup v severním atriu.

FOTO: Edmon Leong

Do centra vedou dva hlavní vchody. Ústí do dvou atrií, která jsou oddělená jen zčásti. Představují ztělesnění duality, na jejímž principu bylo centrum navrženo. V tomto případě jde o propojení moderního a tradičního stylu. Za základní lze považovat motiv kruhu, který se v mnoha podobách a formách opakuje nejen na fasádě, ale také v interiéru.

pro jižní atrium designéři vybrali chladné odstíny bílé, šedé a stříbřité.

Pro jižní atrium designéři vybrali chladné odstíny bílé, šedé a stříbřité.

FOTO: Edmon Leong

Severní, hlavní atrium hraje teplými odstíny zlatavé a bronzové, což jsou barvy odkazující k bohaté kulturní tradici země. Naopak moderní jižní atrium je laděno do chladných stříbrných a šedých tónů. V obou atriích pak shodně představují dominantu trychtýřovité útvary ukrývající v sobě výtahy s panoramatickým výhledem. Každý ze sloupů je obložen 2600 skleněnými panely se složitými, digitálně tištěnými vzory.

Interiéru vévodí ladné, oblé křivky.

Interiéru vévodí ladné, oblé křivky.

FOTO: Edmon Leong