Stavebníkem a zároveň projektantem byla významná osobnost chotěbořského stavitelství přelomu 19. a 20. století, František Liška. Jeho nárožní historizující vila je jednopatrovou stavbou s poměrně členitým plánem a různou výškou krovů.

Nesouměrnost dodává stavbě na zajímavosti

Nepravidelnost a zdánlivý nesoulad zohledňoval jeden z módních požadavků po „přirozeně“ rostlém vzhledu rodinného sídla, který přidával vilám pozdního historismu na jejich malebném výrazu.

Základní část vily vytváří lehce převýšená východní část domu se střechou, ke které jsou od západu připojeny dvě další části se štíty do ulic Tyršovy a Legií, svírající mezi sebou nízký dvoupodlažní přístavek.

Stavbu zdobí věžička i malba

Nepřehlédnutelnou částí západního průčelí je věžička. Severní zděný štít do ulice Tyršovy pak představuje nejhonosnější část vily. Jeho vůbec nejhodnotnější součástí se stala freska českého krále Jiřího z Poděbrad na koni, vytvořená podle akvarelové předlohy malíře Mikoláše Alše.

Zbývající neorenesanční fasády jsou řešeny poměrně střídmě. Celé přízemí vily zdobí souvislé pásové zdivo, první patro má hladkou omítku, doplněnou pouze jednoduchými profilovanými šambránami (ty slouží k orámování oken či dveří) a římsami.

Interiéry vily zůstaly téměř beze změn. Na začátku dvacátého století koupil vilu od stavitele majitel lakýrnické firmy Jan Holub, od té doby ji vlastní jeho potomci.