Dostatečné množství tekutin znamená alespoň 2 l denně. Mezi vhodné druhy patří čistá voda, ovocné, zelené i červené čaje, slabé bylinkové čaje, ředěné ovocné džusy, balené stolní vody a přírodní minerální vody. Konzumaci slazených limonád a kolových nápojů raději vyřadíme.

Je dobré, když před sebou máme stále nádobu s vodou nebo čajem. Krásnou nádobu! Když už máme celý den koukat na džbán plný vody, ať to stojí za to! Pořiďme si designový kousek, se kterým se rádi projdeme do kuchyňky pro další dávku tekutin.

Nečekáme na žízeň, ale pijeme průběžně!

Sledujeme pitný režim dětí a starších osob, které nemusejí mít pocit žízně, a nabízíme jim během dne potřebné množství tekutin.

Ačkoliv se ledové nápoje v létě moc nedoporučují, v horkých dnech je osvěžení nutné.

Na zahnání žízně si odpustíme sladké nápoje. Cukr ve sladkých nápojích přispívá k nedostatku tekutin a tělo musí uvolňovat vodu k jeho zpracování. A navíc jsou kaloricky vydatnější.

Do pitného režimu nepočítáme kávu ani čaj. Obě tekutiny působí močopudně a naopak zvyšují odvod tekutin z těla. Proto k těmto nápojům vypijeme stejné množství vody, abychom vyrovnali hladinu tekutin v těle.

Pozor na alkohol, způsobuje dehydrataci organismu.