Sedací mobiliář Icons vznikl na základě inspirací z již existujícího nábytku. Designér se jej ale rozhodl odlehčit a odhmotnit, takže z nich zbyla jen obrysová linka. Jan Plecháč se rozhodl vytvořit starší a později i novější designové kusy s prověřeným  tvarem, ale novou funkcí a podobou.

Při výběru vzorů rozhodovala známost designu

Při výběru vzorů nábytku pro kolekci u něj rozhodovala známost objektu či stylu u široké veřejnosti a možnost převedení tvaru do drátěné konstrukce.

Pohodlné polstrované křeslo Kubus od rodáka z rodák z Brtnice, se stalo inspirací pro návrh drátěného křesla do zahrady.

Pohodlné polstrované křeslo Kubus od rodáka z rodák z Brtnice, se stalo inspirací pro návrh drátěného křesla do zahrady.

FOTO: Novinky

Ludvikovské křeslo, obecně známá ikona se stalo prvním návrhem tohoto nábytkového setu. "Druhé vzniklé křeslo Kubus od Josefa Hoffmanna mě naopak zaujalo svou geometričností. Zde jsem chtěl docílit maximálního možného kontrastu mezi hmotnou předlohou a efemérním drátěným pojednáním," uvádí Plecháč.

Ludvikovské křeslo tvarově vyniklo.

Ludvíkovské křeslo tvarově vyniklo.

FOTO: Novinky

Původní křeslo je totiž velmi měkké díky svému masivnímu polstrování. Drátěné křeslo je naopak pro delší posezení nevhodné, ale na zahradní party dobře poslouží.

V kolekci nalezneme i proslulé křeslo Red and Blue

"Jako kontrastní záležitost k oběma předešlým křeslům jsem zvolil tvarově přísné Red and Blue chair od Gerrita Rietvelda," doplňuje.

Toto křeslo ale svůj ikonický věhlas získalo hlavně díky přesné barevné kompozici, židle sice byla původně vyráběna bez základních barev, právě díky nim se ale proslavila. Rietveld se při navrhování inspiroval obrazy malíře Pieta Mondriana.

Křeslo podle Rietveldova originálu z let 1918 - 1923.

Křeslo podle Rietveldova originálu z let 1918 - 1923.

FOTO: Novinky

Po barevnosti v Plecháčově podání není ani stopy. O tom, že by křeslo v této podobě bylo ikonou, je možné vážně pochybovat.

Walnuts stools v drátěné podobě jako stolky neposlouží

V kolekci najdeme i známé dřevěné stoličky, které v originálu slouží i jako stolky, Walnuts stools od designerské dvojice Charlese a Rey Eamesových. V drátěné variantě jako stolek neposlouží. Set má být ale spíše než imitací jistým vzdáním holdu krásám moderního a současného designu.

Originální stoličky navrhl designérský manželský tým - Charles a Ray Eamesovi.

Originální stoličky navrhl designérský manželský tým - Charles a Ray Eamesovi.

FOTO: Novinky

Set nicméně završilo tvarově těžko vystižitelné křeslo Fatboy, které ale pro jeho vzhled těžko můžeme považovat za designovou ikonu. Tvar Orininová se přizpůsobuje způsobu sezení a tvaru zad.

Neforemné soudobé křeslo Fatboy bylo Plecháčem zařazeno mezi ikony světového designu.

Neforemné soudobé křeslo Fatboy bylo Plecháčem zařazeno mezi ikony světového designu.

FOTO: Novinky

Exteriérová kolekce Jana Plecháče je rozhodně zajímavým designérským počinem, který představuje siluety slavných designových kusů. Nevšední nábytkový set vznikl na Uměleckoprůmyslové škole v Praze pod odborným vedením Jiřího Pelcla a Radima Babáka.