Pro nás, kteří chceme ubrat pár kilogramů, je důležité stanovit si cíle, kterých chceme dosáhnout. Motivace by měla jít ruku v ruce s našimi časovými a finančními možnostmi, proto zvážíme, zda si vybavíme domácí fitness vhodnými přístroji, nebo budeme docházet do posilovny.

Také zamíříme pro radu k trenérovi nebo nastudujeme odborné časopisy a nastavíme si způsob cvičení. Doplníme-li pohyb i zdravým jídelníčkem, nebude pro nás hubnutí dřina, ale zdravě strávený volný čas.

Univerzálním nástrojem domácího cvičení pro všechny věkové kategorie je TRIM DISK MFT. Cvičením na nestabilním základu trénujeme hluboko uložené svalové skupiny a kosti. 10 minut cvičení denně přispěje ke kvalitnějšímu životu, lepší kondici, snížení možnosti zranění, větší pohyblivosti a lepší koordinaci. Od 1790 Kč.

FOTO: archiv firmy SPORT & FITNESS

Alespoň dvě malé činky jsou součástí každé domácí posilovny. Pomáhají nám cítit se lépe a zabránit ochabnutí svalů. Kovové činky jednoručky aerobic CY jsou potažené omyvatelným kvalitním plastem a hodí se i na profesionální použití. Od 79 Kč.

FOTO: archiv firmy SPORT & FITNESS

Magnetický trenažér mladistvého vzhledu „cross !me“ má oranžovou barvu, optimální ergonomii a funkční ovládání pro ženy. Měří čas, tréninkovou vzdálenost, celkový počet kilometrů, rychlost, puls, frekvenci šlapání, spotřebu energie v závislosti na stupni zátěže i okolní teplotu. 16 990 Kč.

FOTO: archiv firmy KETTLER

  • Při efektivní regulaci hmotnosti nezapomínáme na měření tepové frekvence: jinou vyžaduje pohyb pro zdraví, jinou závodní tempo.

 

Jaké přístroje zvolit

Muži ve věku 30-50 let chtějí obvykle zhubnout a nabrat svalovou hmotu. Ke splnění tohoto záměru nejlépe pomůže multifunkční posilovací věž. Odborníci doporučují cvičení 50-60 minut doplněné 20minutovou aerobní aktivitou na rotopedu, crossu či běžeckém pásu. Vše je nutné kombinovat s vhodnou stravou.

Komfortní ergometr RX 7 je vybaven pohodlným sedadlem s opěradlem, které při tréninku odlehčuje páteři. Díky inovovanému způsobu rychlého nastavení se dá poloha sedadla snadno přizpůsobit různým typům postav. 36 990 Kč.

Komfortní ergometr RX 7 je vybaven pohodlným sedadlem s opěradlem, které při tréninku odlehčuje páteři. Díky inovovanému způsobu rychlého nastavení se dá poloha sedadla snadno přizpůsobit různým typům postav. 36 990 Kč.

FOTO: archiv firmy KETTLER

Stepper posiluje svalstvo nohou, boků, hýždí a trupu. S digitálním tréninkovým počítačem ukazuje spotřebu kalorií, čas a počet kroků. Tréninkové hodnoty jsou zobrazovány i průběžně.

Stepper posiluje svalstvo nohou, boků, hýždí a trupu. S digitálním tréninkovým počítačem ukazuje spotřebu kalorií, čas a počet kroků. Tréninkové hodnoty mohou být zobrazovány i průběžně. Je vybaven dvěma páry gumových tažných lan na výměnu ve dvou tuhostech. 1400 Kč.

FOTO: archiv firmy TCHIBO

Sportovně založeným a aktivním jedincům nejen z generace 50+ přijdou vhod dvě posilovací gumy z latexu pro cvičení na zlepšení koordinace a pohyblivosti.

Sportovně založeným a aktivním jedincům nejen z generace 50+ přijdou vhod dvě posilovací gumy z latexu pro cvičení na zlepšení koordinace a pohyblivosti. Dvě posilovací gumy (200 cm) a dvě posilovací „O“ gumy (27,5 cm) ve dvou tuhostech: červená = středně tuhá, modrá = tuhá. 250 Kč.

FOTO: archiv firmy TCHIBO

Zato ženy mezi 30-50 lety se sedavým zaměstnáním a nedostatkem pohybu by měly dát přednost crossovému trenažéru, aby do cvičení zapojily celé tělo a předešly vzniku svalové dysbalance. Na začátku stačí cvičit 2x týdně po 20 minutách. Pro hubnutí je ráno mírně efektivnější dobou než večer.

Děti do 15 let by neměly cvičit na posilovacích strojích vůbec, ale využívat aerobní aktivity na rotopedu, crossu či běžeckém pásu. Získávají tak kondici a současně posilují rovnoměrně celé tělo. Je lepší, když junioři cvičí vždy pod vedením odborníka.

Skládací běžecký pás Tunturi T50 s okamžitou regulací rychlosti PSC (Position Speed Control) a zachováním ideální polohy uprostřed běžecké dráhy. Víceúčelový panel nabízí kontrolu srdečního tepu, odstupňované přednastavené profily, záznam uživatele, paměť pro vlastní vytvořené profily, dva kondiční testy a funkci závodění. 59 990 Kč.

FOTO: archiv firmy SPORT & FITNESS

Gymnastický míč se speciálním tvarem pro vysokou stabilitu je ideální ke cvičení rovnováhy a k procvičování různých svalových skupin. Má mnohostranné využití, lze ho rychle napumpovat i vypustit. K dostání je včetně dvoucestné pumpičky a návodu ke cvičení. 550 Kč.

FOTO: archiv firmy SPORT & FITNESS

Také senioři potřebují zlepšovat zdravotní stav cvičením. V tomto věku je ale nutné před zahájením pohybových aktivit navštívit lékaře. Pak už ani těmto aktivním jedincům nic nebrání předcházet onemocnění srdce či kardiovaskulárního systému tím, že využijí rotoped. Ten je i výborným pomocníkem problémech s klouby, při artróze, i při zpevňování měkkých tkání a vazů.

Balanční disky pro lepší rovnováhu

Špatné držení těla, skolióza, svalové dysbalance a zejména nepříjemné bolesti zad trápí podle průzkumů až 40 % lidí v produktivním věku. Tyto tzv. funkční změny lze vyvážit pravidelným cvičením, které se mimo jiné soustředí na posilování svalů uložených hluboko v těle. Tyto svaly běžně nezapojujeme, přestože jsou zodpovědné za držení rovnováhy těla. 

Posilovací věž Finnlo Bioforce se dvěma dusíkem plněnými písty, umožňujícími hladké a plynulé nastavování zátěže. Chytrou funkcí je rovněž nastavování zátěže Slide-n-Lock, díky níž lze přestavit závaží od 5 do 100 kg, aniž bychom museli vstát ze stroje. 24 990 Kč

FOTO: archiv firmy SPORT & FITNESS

  • Pro jejich procvičování je vhodné používat balanční pomůcky, mezi které patří balanční disky či overbally (velké míče), dřevěné balanční točny nebo balanční podložky.

Zařazení cviků s těmito pomůckami do pravidelného režimu našich aktivit pomůže zlepšit koordinaci, rovnováhu a reflexy. Cviky také napomáhají rozvíjet jemnou motoriku, psychomotoriku a správné držení těla. V různých variantách jsou vhodné pro všechny - od nejmenších dětí až po seniory.