Při zařizování posilovny musíme počítat s tím, že místnost by měla být vybavena speciálním povrchem, který přežije zvýšenou zátěž. Vhodné je na podlahu položit silnější koberec nebo speciální pryž, která se dá dobře hygienicky udržovatelná a zároveň tlumí dopady závaží. Vhodné je i dřevo, plovoucí podlaha nebo dlažba chráněná speciálními podložkami pod jednotlivými stroji.

Jaké vybavení si pořídit?

Nejprve si ujasníme, proč chceme doma cvičit. Přejeme si spálit tuky, či spíše nabrat svalovou hmotu? Aerobní trenažéry vybíráme podle osobních preferencí. Někoho láká veslování, jiného baví jízda na kole, další nedá dopustit na běhání.

Obecně lze říci, že jsou dva výchozí trenažéry, a to rotoped, případně ergometr, a mimořádně populární crossový (eliptický) trenažér. Ten lze ve většině případů zvolit jako základní vybavení, protože zapojí do cvičení celé tělo, umožňuje rychle spalovat tukové zásoby a cvičení na něm je také velmi zábavné.

Další stroje vybíráme podle toho, co nás baví a na jaké partie chceme trénink zacílit. Rotopedy, ergometry, běžecké pásy a cyklotrenažéry tvarují hlavně dolní končetiny, crossový trenažér všechny partie kromě břicha, veslovací trenažér ramena, prsa, záda, břicho, nohy a stepper hýždě a nohy.

Věž, nebo činky a lavici?

I příznivci silového sportu se musí nejdříve trochu protáhnout a zahřát, nejlépe na aerobním trenažéru. Stroje je pak vhodné vybírat dle zkušeností s posilováním. V případě, že jsem laik, je lepší zvolit multifunkční zařízení s centrálním závažím, tzn. multifunkční věž.

Naopak zkušeným sportovcům vyhovují většinou klasické nakládací činky a několik variant lavic pro samostatné cviky - bench, opěrka na biceps, multifunkční polohovatelné lavice, zádové a břišní lavice. Ideální je proto poradit se s odborníkem.

Uspořádání v prostoru

Jakmile máme stroje a trenažéry vybrány, řešíme jejich uspořádání v prostoru. Osvědčilo se rozestavit zařízení podle jeho zaměření na zóny. Nejčastěji je to tzv. kardio zóna a silová část.

Toto dělení preferujeme proto, aby bylo všechno potřebné nářadí rychle po ruce a nic si nepřekáželo. Stroje by neměly zabírat více jak 1/3 plochy místnosti. Při jejich vyšším „nahuštění“ se bezpečnost tréninku výrazně snižuje.