Křehké skleněné výrobky ještě před svým vznikem procházejí coby roztavený žhavý olovnatý křišťál foukacími píšťalami sklářů.  

Výroba křišťálu vyžaduje disciplínu a zkušenost, pouze tak sklář dosahuje svého mistrovství, které je předáváno z generace na generaci. Pravý olovnatý křišťál své obdivovatele dostává nejen tím, že se jedná o jeden z nejušlechtilejších druhů skla, ale i laika okouzlí a zaujme nepřehlédnutelným třpytem.

Zájem o sklo stále je. "Češi a cizinci jsou v nakupování nastejno. Momentálně malinko více nakupují čeští zákazníci, to bude, že projíždí přes rakouské hranice na dovolené," řekl Novinkám Miroslav Kuča, vedoucí prodejny Bohemia Crystal z outletového centra Freeport Hatě.

Český křišťál je stále žádaný. Foto Bohemi Crystal/Freeport

Aby vznikly zajímavé křišťálové výrobky musí spolupracovat umělec-designér a zkušení skláři. Technický pokrok se nezastavil ani u tak tradičních výrob, jako je produkce křišťálu -  původně tradiční ruční výroba je dnes doplňována moderními výrobními postupy.

Umělecká invence, design a schopnost reagovat na módní trendy hrají velmi důležitou úlohu v přípravě novinek.

"Zájem o konkrétní produkty záleží na věkové skupině. Mladí lidé většinou nakupují  skleničky na víno, popřípadě jiné sklo, starší lidé v naší prodejně upřednostňují spíše cibulový porcelán," dodal Miroslav Kuča.