Hlavní obsah
Staré ústecké nádraží chátrá, jeho zbourání brání dva roky občanské sdružení Nádraží nedáme. Foto: Zdeně Seiner, Právo

Staré ústecké nádraží chátrá, nové má jen malou naději

Ministerstvo dopravy minulý týden naznačilo, podle jakého klíče bude vybírat stavby, které z investičního plánu škrtá. Odborníci ze Správy železničních dopravních cest (SŽDC) víc než tuší, že stavba nového nádraží v Ústí nad Orlicí bude zřejmě jednou z prvních škrtnutých.

Staré ústecké nádraží chátrá, jeho zbourání brání dva roky občanské sdružení Nádraží nedáme. Foto: Zdeně Seiner, Právo
Staré ústecké nádraží chátrá, nové má jen malou naději

Staré ústecké nádraží chátrá, jeho zbourání brání dva roky občanské sdružení Nádraží nedáme. Pozice starého ústeckého nádraží mezi kolejišti ani jeho systém fungování ale nejsou slučitelné s dostavbou železničního rychlostního koridoru v tomto úseku.

„Původní řešení rekonstrukce železniční stanice Ústí nad Orlicí, které uvažovalo o odstranění dosavadní výpravní budovy, bylo řádně veřejnoprávně projednáno a opatřeno právoplatným územním rozhodnutím. Následné aktivity, zejména občanského sdružení Nádraží nedáme, a vyhlášení objektu Ministerstvem kultury ČR kulturní památkou, které však dosud nenabylo právní moci, vedlo investora připravované stavby k úpravě projektu s možností zachování původního objektu,“ shrnul zakonzervovaný stav věci před pátkem 13. srpna Miroslav Konečný, náměstek generálního ředitele SŽDC.

 

Současné nádraží je z hlediska bezpečnosti snad nejhorší v Evropě.
starosta Ústí nad Orlicí

 

Naznačil i další možný vývoj: „Představou investora je nalézt funkčně a v dnešní době především ekonomicky rozumné řešení a nerealizovat žádný nový objekt, který by svým určením mohl případně suplovat činnosti dopravce v současné výpravní budově.“

Zaskočeno je především vedení města Ústí nad Orlicí. Dávno přistoupilo na to, že se bude stavět jen jednoduchá odbavovací hala se základním servisem pro cestující a automatem na jízdenky.

Staré nádraží je nebezpečné

Starosta Richard Pešek (ODS) bojoval za to, aby se objekt přesunul blíže ke Kerharticím a za architektonicky přijatelný vzhled nové budovy. Před zrušením nebo odložením stavby nového nádraží varuje.

„Současné nádraží je z hlediska bezpečnosti snad nejhorší v Evropě. Nedovedu si představit, jak budou z obou stran projíždět pendolina stošedesátkou,“ poznamenal starosta Ústí nad Orlicí.

„Nikdy jsme nechtěli dosáhnout toho, aby se zastavila přestavba železničního uzlu, šlo nám o záchranu nádražní budovy,“ odmítl podíl na tom, že se nová nádražní budova v Ústí nad Orlicí ještě nezačala stavět, předseda sdružení Nádraží nedáme Martin Kadrman.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků