Úřad soutěž provedenou městem sice nezrušil, ale opět doporučil, aby městská komise znovu posoudila nabídky a vybrala jinou firmu. Hodnotící komise stanovená městem přitom po výběrovém řízení vybrala dodavatele podle nejnižší nabízené ceny za zhotovení díla. Úřad paradoxně doporučuje dodavatele o 10 miliónů dražšího.

„Firma, kterou jsme nevybrali, se k ÚOHS odvolává, protože si myslí, že cena je podseknutá, ale pokud se zhotovitel písemně ve smlouvě zaváže, že se cena nebude navyšovat, pak ať si případné další náklady řeší ze svého. Kvůli názoru úředníka z ÚOHS by město muselo zaplatit o 10 miliónů více, to nechceme,“ komentoval rozhodnutí ÚOHS primátor Mladé Boleslavi Raduan Nwelati (ODS).

ÚOHS potvrdil své stanovisko. „Podle našich závěrů zadavatel (město) nepostupoval transparentně při posuzování zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny jednoho z uchazečů. ÚOHS tedy nařídil, aby zadavatel posuzování a hodnocení nabídek provedl znovu,“ uvedl předseda ÚOHS Petr Rafaj. Rozhodnutí ÚOHS není dosud pravomocné a běží lhůta k podání rozkladu.

Jeden most, miliónové rozdíly

Radnice vybírala z několika nabídek – většina dodavatelů nabízela, že most postaví za cenu mezi 80 až 90 milióny korun. Jedna z firem nabídla cenu 63 miliónů a druhá o 10 miliónů více, nejdražší byla nabídka za více než sto miliónů. „Další oddalování stavby ohrožuje příjem slíbené dotace od Czech Investu. Ten by měl platit 75 procent nákladů, zbytek bude hradit město. Pokud o dotaci přijdeme, tak se most stavět nebude. ÚOHS přitom nemá v zákoně žádnou lhůtu na vyřízení, takže až jim pošleme své stanovisko, nevíme, jak dlouho to budou zase posuzovat,“ doplnil primátorův náměstek Adolf Beznoska (ODS).

Podle něj přitom město vybralo vítěze soutěže už vloni v březnu a od té doby si koresponduje s ÚHOS. „Za tu dobu už mohl být most téměř hotový,“ dodal Beznoska. Nyní musí radnice znovu vybrat jinou komisi, která nabídky firem bude znovu posuzovat.

„Chceme si přizvat i znalce, aby vypracoval posudek, zda za nabídnutou nejnižší cenu lze most zrealizovat. Pak stanovisko budeme znovu posílat úřadu,“ naznačil další postup primátor Nwelati.

Nový most přes Jizeru do Čejetic umožní lepší přístup jak do příměstské části Čejetice, tak do vývojového centra Škody Auto. Nový dvouproudý most vznikne vedle dosavadního příliš úzkého mostu, který bude demontován. Po obou stranách nového mostu povede pruh pro cyklisty.