Hlavní obsah

Pražanům se nelíbí rekonstrukce obchodního centra Lužiny

Právo, Lucie Fialová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pozastavení rekonstrukce pražského obchodního centra Lužiny a změnu projektu žádá Spolek občanských sdružení Jihozápadního Města. Nespokojení lidé například kritizují, že nepřibude ani jedno nové parkovací místo.

Foto: Repro PRÁVO

Nové centrum nabídne více obchodů a služeb.

Článek

„Každé obchodní centrum, zvlášť má-li prodejní plochu 21 tisíc m2, jak se uvádí v certifikátu inspektora, by mělo mít adekvátní počet parkovacích míst. Stavba nepřináší ani jedno, i když se inspektor ohání 306 parkovacími místy. Ta jsou již obsazena vozy obyvatel z okolí,“ konstatoval za rozzlobené občany Petr Kučera. Protože se ale nezmění dispozice budovy ani způsob užívání stavby, pro který byla kdysi zkolaudována, není důvod ani žádná zákonná možnost tlačit na investora, aby vytvářel nová parkovací místa, konstatoval mluvčí Prahy 13 Samuel Truschka.

„Rekonstrukci umožnil certifikát autorizovaného stavebního inspektora, což je zcela zákonný postup. Tento certifikát má podle platné právní úpravy stejné účinky jako stavební povolení vydané stavebním úřadem,“ vysvětlil Truschka s tím, že vedení třinácté části rekonstrukci vítá, protože obchodní centrum dospělo do žalostného stavu a opravu nutně potřebuje. Za obrovskou vadu považuje Kučera uzavření pošty, která v budově ze začátku 90. let minulého století sloužila.

„Lidé jsou opravdu naštvaní, když čekají třeba hodinu na dopis,“ komentoval dění na ostatních pobočkách, které převzaly její funkci. Připustil, že objekt si kompletní opravu zaslouží. „Ale je třeba to dělat v souladu se zákonem a v zájmu veřejnosti,“ upozornil Kučera, který proto vyzývá k veřejné diskusi.

Diskutovat se zřejmě nebude 

Jenže k té není podle Prahy 13 důvod, protože nejde o investici městské části a nejedná se o novou výstavbu, nýbrž o nezbytnou rekonstrukci. Náročný bude podle Kučery odvoz zlikvidovaných částí. Odhaduje, že nákladní auta budou muset odtud odvézt až 15 tisíc m3 suti. „Na tatrovku se vejdou čtyři kubíky, tak si spočítejte, kolik aut se bude muset vystřídat,“ varuje. Také se obává, že stavba obsahuje nebezpečný azbest, což prý stavebník nevyloučil.

V neposlední řadě lidem vadí, že areálem po skončení prací v noci už neprojdou. Investor chce atrium zastřešit a průchod dovolit od 6 do 22 hodin. „Hrubě se nám nelíbí, že v mimopracovní dobu by komplex měl zůstat uzavřený,“ řekl Kučera, jenž žádá nějakou náhradní možnost. Spolek pranic neuspokojila odpověď radnice Prahy 13 na jejich výtky.

První návštěvníky by centrum mělo přivítat v říjnu 2013. Investor chce zachovat stávající služby, včetně pošty a městské knihovny, a nabídku rozšířit. Přibude fit či wellness centrum, restaurace.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám