Přitom už pomalu měsíc se mělo v obou směrech jezdit Letenským tunelem, a ne jen dolů. Jenže z dopravního hlediska na rozkopané náměstí nelze pustit další proud aut. Ta přijíždějí jen z Veletržní a z Letenské pláně a kličkují mezi stavebními jámami po zbytcích dlažebních kostek. Od října by zde už měl být asfalt.

Příčina, kvůli níž se práce prodlužují, vězí v podzemí. Skutečné vedení sítí, které se překládaly, vůbec neodpovídá zákresům a plánům. „Za dva měsíce se to udělat nedalo, ne že bychom nechtěli, ale stav je tristní,“ řekl Právu mluvčí Metrostavu František Polák. Podle něho se pracovalo na všem, na co stavbaři narazili: znovu se pod okny ministerstva vnitra pokládaly různé druhy kabelů, parovod, vodovody, plynovody.

„Letenský tunel šel do provozu na začátku 50. let, od té doby funguje a každý to tam flikoval. Když rupla voda, nemohli hrabat v křižovatce. Napojili to před a za křižovatkou a zahrabali. Jen všecko najít a přespojkovat zabralo fůru času,“ popsal Polák.

Město přitom naplánovalo opravu na léto, kdy Pražané metropoli upouštějí s předpokladem, že se začátkem školního roku bude vše nové. Obyvatelé Letné tomu také tak rozuměli, i když neradi. Užili si svoje už s ražbami tunelu Blanka. „Nemohli si dovolit předem říci, že oprava náměstí zabere více než čtvrt roku. To by si už asi lidé nenechali líbit. Ale jen tak oznámit prodloužení o polovinu uprostřed srpna také není fér. Nechci s dětmi po cestě do školy klopýtat přes rozkopané přechody,“ řekla Právu Dana Pretoriusová z Letné.

Nábřeží všechna auta nepobere

Zavřená polovina Letenského tunelu bude jistě v září znamenat mnohem větší dopravní komplikace než v létě. Nábřeží prostě všechna auta nepobere. Východiskem je přesednout na změněné linky MHD, nebo na kolo.

Nekonečné zácpy se od 1. září vrátí patrně i do Korunovační ulice, má se jí opět jezdit v obou směrech. Část ulice Milady Horákové před blokem domů na Letenské pláni zvaným Molochov zůstane po většinu září neprůjezdná a auta opět budou směrována do ulice Jana Zajíce u fotbalového stadiónu.