Cestující zvyklí vystupovat v této stanici si tak budou muset vybrat buď Karlovo náměstí, nebo Můstek. Tramvajová zastávka směřující k Národnímu divadlu bude v souvislosti se stavbou posunuta o 40 metrů blíže ke křižovatce s Národní.

„Uzavření stanice Národní třída zásadním způsobem neovlivní dopravní obslužnost dané lokality, jelikož nejbližší stanice trasy B je v docházkové vzdálenosti do tří set metrů,“ uvedla Tereza Krásenská, mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP), s tím, že se dopravní podnik snažil o co nejkratší termín výluky.

„Požadujeme od investora co nejkratší uzavření stanice a apelujeme na maximální zkrácení termínu uzavírky. Jsou zde však koordinační podmínky, vyplývající z vydaného stavebního povolení a z technických omezení pro provádění stavby v centru města. Uzavření stanice metra tak investor dle těchto podmínek odhaduje přibližně na dva roky,“ dodala Krásenská.

Na otázku naší redakce, zda skutečně za uvedené dva roky už bude administrativní a bytové centrum postavené a zpřístupněné, tisková mluvčí společnosti, která centrum staví, konkrétně neodpověděla. „Zatím nemohu nic potvrzovat. Ohledně přesných termínů stavby polyfunkčního centra se budeme vyjadřovat až v průběhu týdne,“ sdělila Právu Karin Cifková ze společnosti Copa group.

Zdržení kvůli gotickým sklepům

Výstavbu Copa centra zdrželo rozhodování ministerstva kultury o památkové ochraně gotických sklepů, které se u Národní třídy našly. Ministryně kultury Alena Hanáková (TOP 09) ovšem potvrdila rozhodnutí svého předchůdce Jiřího Bessera (STAN), že chráněna bude jen část sklepů, a vyhověla tak návrhu investora.

Se stavbou budovy, která by měla mít čtyři podzemní a sedm až osm nadzemních podlaží, se tak může začít. Celý projekt, který spoluvlastní skupina CPI podnikatele Radovana Vítka a Sebastiana Pawlowského, by měl stát čtyři miliardy korun.

Po dobu avizovaných dvou let bude na pláncích MHD Národní třída přeškrtnuta a na uzavření stanice bude přímo ve vozech metra upozorňovat hlášení ve vlakovém rozhlase.

V rámci výluky dojde také k opravě a rekonstrukci vnitřních stavebních konstrukcí stanice v úrovni nástupiště včetně sanací průsaků.