Hlavní obsah

V Praze Bubnech se bude měnit územní plán

Právo, Petr Janiš

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pražští radní navrhli zastupitelům, aby odsouhlasili změnu územního plánu pro více než 900 tisíc metrů čtverečních území Bubny–Zátory, kde ještě stojí nádraží a jen několik bývalých výtopen, dílen a vodárna Buštěhradské dráhy.

Foto: Vizualizace Cigler Marani Architects

Tak by měla nová čtvrť vypadat podle plánů architektů a developera.

Článek

Před volbami v roce 2010 příslušný výbor zastupitelstva měnit plán z kolejového území na obytnou čtvrť, již chce stavět především Orco Property Group, nedoporučil. V místě měla své zájmy i společnost Prominecon, dříve Navatyp, spojovaná s lobbistou Romanem Janouškem.

Náměstek pro územní plán Tomáš Hudeček (TOP 09) tvrdí, že změna územního plánu ještě neznamená souhlas s výstavbou na pozemcích, které trpěly značnou ekologickou zátěží. Podmínkou města je zhodnocení vlivu na životní prostředí, zpracování podkladové studie, včetně hodnocení zdravotních rizik a rozptylové studie. „Zpracování těchto dvou posudků tedy bude prvním krokem, o všem dalším se bude rozhodovat následně a na základě těchto podkladů,“ řekl Hudeček.

V minulém volebním období se podle ředitelky magistrátního odboru územního plánování Jitky Cvetlerové jednání přerušilo kvůli tomu, že se investoři neshodli na budoucím využití pozemků mezi stanicemi metra Vltavská a Nádraží Holešovice.

Nová čtvrť

Skupina Orco má přitom v plánu poskytnout z části pozemky, které koupila od Správy železniční dopravní cesty za 1,1 miliardy korun, jednotlivým projektům. Vyrostla by na nich podle mluvčí developerské společnosti Petry Zdeňkové čtvrť pro pět tisíc lidí, školy, obchody, kanceláře i větší park. U Vltavské se uvažuje o nových výstupech z metra přímo do nového nákupního centra. „Chceme, aby vznikla nová městská čtvrť, která bude opravdu živá. Máme propracované i dopravní řešení, aby nebylo potřeba tolik cest auty,“ řekla Zdeňková.

Podle ní to ale neznamená, že se haly, které odborníci považují za cennou industriální architekturu, začnou vzápětí bourat. Územní rozhodnutí pro novou část města, jak ji s poměrně velkou výškou staveb nakreslili Cigler Marani Architects, závisí právě na územním plánu.

Postoj města k developerským plánům často zaráží širší veřejnost. Město často těžko hledá odpověď na otázku, proč se mění územní plán z roku 1999, když se má usilovně pracovat na plánu novém.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám