Vyústila v to jednání šéfa výboru Prahy 10 pro sport Petra Vozobule (Desítka pro domácí) s vlastníkem stadiónu, firmou Bohemians Real. Vozobule řekl, že by developerská společnost chtěla na parkovišti postavit obchodní a bytový komplex. Dosavadní jednání, kdy radnice za stadión soukromé společnosti nabízela dle odhadu až 84,5 miliónu korun, k dohodě nevedla.

„Nabídka nebyla přímo odmítnuta, cena se ale nezdála akcionářům,“ řekl Vozobule. Původně by se přitom Bohemians Real patrně spokojili s nižší cenou.

Společnosti se tak nabízí poměrně lukrativní obchod, musela by však dotáhnout projekt rekonstrukce stadiónu do podoby, aby se na něm dala hrát první liga a připravit výkaz výměr i položkový rozpočet. A podmínka je ještě jedna. „Projekt rekonstrukce bude odsouhlasen Prahou 10 a Bohemians 1905,“ nastínil Vozobule.

Žádné větší námitky

Starosta Prahy 10 Milan Richter (ODS) proti nápadu na směnu pozemků nic nenamítal, je třeba ho však opřít o fakta. „Normálně to naceníme,“ řekl Richter k parkovišti. Jeho existence bývala podle klokanů podmínkou fotbalového svazu pro prvoligové zápasy v Ďolíčku.

„Bez parkoviště tam stadión nebude,“ obávají se pesimističtější z fanoušků. Faktem ale je, že u Edenu se také parkuje především v podzemí obchodního centra, a fotbal se tu hrát smí. Optimističtí klokani proto rozhodnutí zastupitelů přivítali.

„Jednání se touto věcí posunují,“ poznamenal Vozobule, podle něhož by klub po rekonstrukci Ďolíčku mohl radnici platit 5 procent nákladů jako roční nájemné.

Projekt obchodního a administrativního centra má už 11 let staré stavební povolení. Prý stále platí a podzemní garáže jsou patrně součástí. Námluvy radnice s developerskou společností se opozičním zastupitelům nezdají, podle Jana Šnajdra (TOP09) jde až o nehoráznost.

Radnice se však tváří, že jí nejde o kšefty, ale o fotbal. Proto také městské místopisné komisi navrhli přejmenování tramvajové stanice Oblouková na Bohemians 1905.