Počíná si tak koalice ODS a TOP 09, která ve čtvrtek schválila desítky změn současného plánu i přes náměstkem primátora Tomášem Hudečkem (TOP09) opakovaně vyslovované podezření, že stávající systém dovoluje korupci, a přes odpor veřejnosti.

To se týká stavby operačního střediska u obří křižovatky Malovanka, obytné čtvrti na Veleslavíně či bytů v Kobylisích či na Chodově. Poukazovala na to opozice. „Zaráží mě, že když spěcháme s přípravou metropolitního plánu, pokračujeme ve změnách současného plánu, který by měl přestat platit,“ řekl opoziční zastupitel Miroslav Poche (ČSSD).

„Systém nás prostě nutí politicky rozhodovat o změnách územního plánu. Vy jste toho byli účastni, když byl systém tak nastaven,“ reagoval na výtku Hudeček. Nevysvětlil však, proč mají zastupitelé schvalovat některé změny plánu, jež na magistrátu léta ležely. Týká se to třeba Kobylis, konkrétně Březiněveské ulice, u níž koaliční rozhodnutí umožní developerskou výstavbu.

„Nevyvíjel na vás nátlak některý z členů rady, který v minulosti působil v některé z developerských společností, například ve společnosti CTR?“ ptal se Poche Hudečka a chtěl znát podrobnosti o možné korupci v radě. Hudeček, který o tom mluvil, to označil za šuškandu. „Nevím nic o žádné developerské společnosti, znám jen ty nejvýznamnější,“ řekl náměstek.

Změny na Malovance 

Lidé odmítali změnu územního plánu na Malovance. „Politiky ODS, TOP 09 i ČSSD bylo přislíbeno vybudování parku, nyní se navrhuje vybudovat multifunkční operační středisko Malovanka,“ připomněl zastupitel Prahy 6 Antonín Nechvátal (SZ). Místní se diví, proč chce město investovat do střediska, které má řídit dopravu v tunelu Blanka, přes miliardu korun a proč nezvažovalo nejlevnější variantu – úpravu totožné stavby na Strahově.

I radnice Prahy 6 měla podle starostky Marie Kousalíkové (ODS) k věci výhrady. „Psali jsme panu primátorovi,“ řekla Kousalíková s tím, že se snaží získat evropské peníze alespoň na zazelenění křižovatky.

Schválena byla i úprava pozemků pro modernizace železnice mezi Libní, Malešicemi a Hostivaří, jíž napadali lidé obávající se negativ plynoucích z nárůstu nákladní dopravy.

Koaliční zastupitelé přes námitky opozice ukončili práci na konceptu územního plánu, který zadal bývalý radní Martin Langmajer (ODS) a souhlasili s tím, aby začal vznikat plán metropolitní, navržený Hudečkem.

„Budou promrhány čtyři roky prací a stav se vrátí do počátku,“ varoval Karel Březina (ČSSD) a připomněl, že ke konceptu nového plánu, který ve čtvrtek spadl do koše, lidé poslali přes 16 tisíc připomínek a námitek.