Jedna z nejzásadnějších akcí tohoto roku by měla začít na jaře. Řidiči se musejí připravit na omezení provozu. Budou jezdit v protisměru, nějakou dobu tudy neprojedou vůbec. „Uzavírce se nevyhneme. Technologicky to nejde. Doprava bude zcela vyloučená na několik dní,“ konstatoval mluvčí TSK Tomáš Mrázek.

Konstrukce lanového mostu se před několika lety propadla, a proto je oprava nezbytná. Kdy přesně začne, se dosud nerozhodlo. Vzhledem k tomu, že objízdná trasa pro nákladní auta zřejmě povede přes Švehlovu ulici, kde dopravní podnik chystá v létě rozsáhlou renovaci kolejí, je jasné, že to musí být do té doby.

V letošním roce TSK počítala i s dokončením rekonstrukce Michelské ulice v Praze 4, která prochází obnovou už dva roky. Pokračovat se má od dubna. První fáze potrvá dva měsíce, kdy se uzavře část křižovatky Michelská–Ohradní. Na řidiče čeká omezení v Ohradní, Michelskou normálně projedou.

Druhá část zabere šest měsíců a přinese úplnou uzavírku Michelské třídy v úseku Ohradní– Nuselská. „Stavba zahrnuje také rekonstrukci inženýrských sítí, výměnu vodovodního potrubí a výstavbu nového mostu,“ vypočetl Mrázek. Křižovatku Michelská–U Plynárny pak bude organizovat semafor. Most přes Botič, který je na hranici životnosti, nahradí nový.

Na dokončení opravy chybí 50 miliónů

Na dokončení opravy ještě letos ale chybí TSK asi 50 miliónů korun. Praha 4 chce proto rekonstrukci zbylých částí posunout do doby, kdy bude dostatek prostředků na její celkové dodělání, řekl zástupce starosty Prahy 4 Jiří Bodenlos (ČSSD). „Neumím si představit, jak místním obyvatelům vysvětlíme, že ‚žili na stavbě‘ vloni, budou i letos a příští rok znovu,“ řekl Bodenlos.

„Zatím jsou tři varianty: buď opravy odložit na příští rok, nebo je rozložit do více let, anebo vše dokončit ještě letos s tím, že bychom se pokusili domluvit s dodavatelem, že chybějící částku uhradíme později,“ řekl ČTK Mrázek.

Speciální asfaltová směs s nízkou hlučností

Změnu režimu na silnici přinese též pokračování výměny povrchu na třídě 5. května, tentokrát v úseku od Pankráce po sjezd na Jižní spojku. Cílem je snížit hluk z projíždějících aut.

Loni řemeslníci pracovali od Nuselského mostu po Hvězdovu ulici a měření prokázalo, že hladina hluku klesla o několik decibelů. Na vozovce nyní leží speciální asfaltová směs s nízkou hlučností, přímo určená pro rekonstrukce komunikací, jež protínají obytnou zástavbu.

Také opravy komunikací váznou v současné době na nedostatku peněz. S tím, že situace není ideální, co se kvality silnic týče, se řidiči potýkají dnes a denně. A nejen v Praze. TSK letos plánovala ještě opravu Malešické ulice, která spojuje Prahu 3 a 10. Na to by potřebovala 40–50 miliónů korun. „Máme 11 miliónů, možná zahájíme přípravu a hlavní práce přesuneme na příští rok, budou-li peníze,“ popsal opatření Mrázek.