Rozsáhlá akce umožní obnovit přímé kolejové propojení Jičínské ulice a Olšanského náměstí, které cestujícím dosud chybí. Dnes od Olšanského náměstí nemůžou spoje zamířit rovně do Jičínské ani zahnout doprava na Vinohradskou. Ve směru od Národního muzea zase nezabočí doprava a od Korunní lze jet jen ve směru Želivského, připomněl současné uspořádání vedoucí jednotky Dopravní cesta Tramvaje Dopravního podniku Miroslav Penc.

Obnova se plánuje i proto, že křižovatka na Flóře dospěla do velmi špatného stavu. Svou dnešní podobu získala v roce 1979, kdy zaniklo propojení Olšanské náměstí–Orionka. Měla být jen na čas, protože město zamýšlelo tramvajovou dopravu postupně utlumovat. Jenže později svůj postoj přehodnotilo a rozhodlo se ji zachovat i tam, kde jezdí metro. „Současná geometrie způsobuje provozní omezení. V obloucích se nemohou potkávat některé typy tramvají,“ konstatoval Penc.

Dílo by se mělo uskutečnit v létě, kdy ve městě tradičně ubývá lidí a aut. Konkrétní termín ale zatím nepadl. Počítá se s koordinací s ostatními akcemi, práce by se měly odbýt v jedné výluce. V plánu je rekonstrukce semaforů, vodovodního potrubí v Korunní, TSK by měla měnit povrch v Jičínské. Místo dlažebních kostek položí řemeslníci asfalt. „Je to jeden z plánů na snížení hluku ve městě,“ reagoval pro Právo mluvčí TSK Tomáš Mrázek. Zda se uskuteční, bude záležet na finančních možnostech města.

Práce na křižovatce rozdělené do etap potrvají asi deset týdnů. Začne se v Jičínské ulici od Olšanského náměstí a poté přes křižovatku směrem na jih.