Přes pracovní týden odtud po ránu proudí davy středoškoláků, kteří buď přestoupí na MHD, anebo pokračují do nedalekého gymnázia Voděradská.

O víkendu se na perónu shromažďují výletníci, mířící do svých oblíbených lokalit, třeba Mnichovic, Senohrab anebo ještě dál.

Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC), jež má akci na starosti, i radnice Prahy 10 ale slibují, že dvě nové stanice, které pak vzniknou v Edenu a na Zahradním Městě, přinesou lidem během cestování ještě větší pohodlí.

„To si děláte legraci, že to budou rušit. Jezdím do Prahy několikrát týdně za otcem. Pěšky jsem u něj z nádraží tak za deset minut. Pak budu muset ze Zahradního Města jet dvě stanice tramvají,“ kroutila nesouhlasně hlavou Jana Rezková, jež bydlí nedaleko Říčan. Také Vlastimila Hauserová, která léta žije v přilehlé ulici, nedá na zastávku dopustit. „Když chci na Václavské náměstí, sednu na vlak, který mám blíž než metro a za deset minut jsem na hlavním nádraží,“ říká.

Plánované změny

Změny se plánují v letech 2014–17, informoval Právo mluvčí SŽDC Pavel Halla. Příslušné úřady už vydaly právoplatná územní rozhodnutí a v současné době se zpracovává projekt. Kdy přesně přestane strašnická stanice sloužit veřejnosti, není zatím jasné. „Vše bude záležet na aktuálně schválených rozpočtech a finančních plánech z nich vycházejících,“ uvedl Halla.

V místě zrušené železniční tratě by měla vést cyklistická trasa.

Obě nové zastávky navazují na tramvaje a autobusy. Eden nakreslili architekti vedle fotbalového stadiónu Slávie. Stanice Zahradní Město bude zcela nově koncipovaný terminál na křížení železnice s novým propojením ulic Průběžné a Švehlovy.

Radnice Prahy 10 dvě nové stanice vítá a věří, že do vlaku k jízdám po městě přitáhnou ještě víc cestujících. „Myslím, že by se to mělo podporovat, každé moderní město používá příměstskou dopravu jako nedílnou součást MHD,“ řekl Právu místostarosta desáté části Bohumil Zoufalík (ODS).