Hlavní obsah

Realitní kanceláře rozšířily v krizi spektrum služeb

Právo, kil

Nabídka velkých realitních kanceláří se už nezakládá na pouhém zprostředkování prodeje bytu, ale zahrnuje i nabídku odkoupení nemovitosti během dvou dnů nebo půjčku podloženou obchodovatelnou nemovitostí.

Foto: Profimedia.cz

Letos využilo možnost rychlého výkupu nemovitosti dvakrát více klientů než loni.

Článek

Podle M Reality letos využilo možnost rychlého výkupu nemovitosti až dvakrát více klientů než loni a míra poskytnutí výhodné půjčky stoupla meziročně na pětinásobek. Zájem o obě služby je na celém území České republiky – výraznější je v regionech s vyšší nezaměstnaností a nižší průměrnou mzdou, kde se hůře shání kupující.

Za okamžitý výkup jen 60 % hodnoty

Průměrná doba, za kterou se běžně realizuje prodej nemovitosti, činí 53 dnů. Pokud majitel nechce nebo nemůže čekat, protože se například nachází v tíživé finanční situaci, může svůj majetek nabídnout realitní kanceláři k okamžitému výkupu. Po posouzení makléřem se určí tržní hodnota nemovitosti a cena, za kterou je realitní kancelář ochotna nemovitost koupit.

„Obecně vykupujeme za maximálně šedesát procent tržní hodnoty. Je to daň za rychlé peníze na ruku, které prodávající dostane během druhého dne. Poptávka je obrovská, proti loňskému roku dvojnásobná, a stále stoupá,“ uvedl Miroslav Jonáš, spolumajitel realitní kanceláře M Reality.

Půjčka na prodávanou nemovitost

Další variantou, jak rychle získat finanční prostředky prostřednictvím realitní kanceláře, je půjčka podložená obchodovanou nemovitostí. „V takovém případě si ověříme bonitu klienta, zanalyzujeme jeho zadluženost, a pokud je vše v pořádku, půjčujeme za dobrých podmínek. Jde o to, že se půjčka i s úroky následně uhradí z kupní ceny prodané nemovitosti,“ vysvětlil Jonáš.

Zájem o půjčky prudce roste

Oproti loňsku stoupla míra půjček téměř pětinásobně. „K dnešku máme uzavřené smlouvy za sedmdesát miliónů korun, loni to bylo kolem patnácti,“ potvrdil Jonáš.

Nejvíce požadavků na rychlý výkup či půjčku – řádově o 15 % více – chodí z regionů Bruntálsko, Jesenicko, severní Čechy, Orlickoústecko, Příbramsko a okolí Ostravy. Naopak v Praze se podle Jonáše nevykupuje moc dobře, protože klienti mají často zkreslené požadavky a přemrštěné cenové nároky.

Reklama

Výběr článků

Načítám