Ta by měla začít na jaře, přičemž průjezdnost mostem by měla zůstat alespoň přes den zachována. Technická správa komunikací (TSK) může letos použít novou technologii, kdy budou opravované dilatační spáry přes den zakryty speciálními plechy, a provoz na mostě bude možný v plné šíři.

Opravovat se bude v noci a most bude i v tuto dobu také částečně průjezdný.

„Naší snahou je, aby byla oprava ukončena v co nejkratší době. Přesnou dobu ale nemůžu říct, snad to bude trvat o něco déle než týden. Náklady se počítají v řádech miliónů korun,“ řekl Právu mluvčí TSK Tomáš Mrázek. Podle prvního náměstka pražského primátora Karla Březiny (ČSSD) město na tuto opravu peníze mít bude.

Celková rekonstrukce by vyvolala dopravní kolaps

„Dilatační spáry jsou z hlediska mostních konstrukcí nejchoulostivějším místem, zlobí často,“ řekl Právu Jiří Chládek, odborník na mostní konstrukce z ministerstva dopravy. Poukázal ale také na to, že most je v provozu již 37 let a zasloužil by si vylepšení. „To si ale bohužel dnes nikdo nedovolí. Stav mostů je obecně v České republice mimo hlavní zájem a současná hospodářská situace zlepšení také příliš nenahrává,“ podotkl.

Celková rekonstrukce mostu by si totiž vyžádala jeho uzavření. A to by znamenalo dopravní kolaps. Oprava mostu je možná pouze za splnění dvou základních podmínek. První je otevření nové trasy metra D, druhou je dokončení velkého obchvatu kolem Prahy.

Trasa D by odvrátila kolaps spojení na Jižní město, obchvat odvede převážnou část dopravy z povrchu mostu a celkově sníží dopravní zatížení v okolní lokalitě. „Můj odhad je, že si na to počkáme nějakých patnáct až dvacet let,“ dodal Chládek.