Práce by měly začít do konce roku, sdělil předseda představenstva MSD Jan Hromádka. Dvorana, kterou měsíčně projde kolem 300 000 cestujících, je zřejmě nejzanedbanější částí nádraží. Litinovou konstrukci z 19. století a dřevěnou prosklenou střechu musejí od letoška podpírat provizorní dřevěné vzpěry.

„Dvorana, kam přijíždějí vlaky, je v havarijním stavu, její oprava je proto pro nás priorita,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Po obnově vstupní haly by měla na řadu přijít i samotná výpravní budova, zahájení prací ale podle Hromádky brání nedokončený převod některých nájemních smluv na developera.

Projekt chtěly realizovat ČD

„V několika případech se zatím nepodařilo MSD uzavřít se současnými nájemci nové smlouvy,“ řekl k tomu Šťáhlavský, řešení se podle něj najde do několika týdnů.
Společnost Masaryk Station Development připravuje obnovu Masarykova nádraží a přilehlých nemovitostí od svého vzniku v roce 2004. Podle databáze Prodata v ní mají České dráhy 34 procent, zbytek vlastní společnost Masaryk Station Investment (MSI). V MSI má polovinu společnost Sudop Group, které šéfuje Hromádka, a polovinu firma Morávka Centrum. Developerská společnost ING Real Estate projekt nedávno opustila.

Velkolepý projekt, který počítá se vznikem nového administrativního centra, chtěly opustit i České dráhy. Jednáním chtěly docílit změny smlouvy tak, aby developer odkoupil pozemky Českých drah směrem k ulici Na Florenci a za utržené peníze by dráhy samy opravily budovu a převzaly její provoz.

Ke změně smluv ale nedošlo a projekt pokračuje v režii Masaryk Station Development. „První etapou projektu je revitalizace výpravní budovy Masarykova nádraží realizovaná developerem,“ uvedl Hromádka.