Česká Třebová je především významným železničním uzlem, od této chvíle integruje i autobusovou dopravu širšího regionu Orlicka a Svitavska.

„Možná si někdo myslí, že tohle je naše největší stavba a na dlouhé roky s investicemi končíme. Opak je pravda. Je to teprve začátek a důkaz, že i menší města mohou dosáhnout na velké peníze, že se nemusí bát velkých projektů. Navíc tu máme celou řadu dalších veřejných prostor, které po sto letech užívání také potřebují modernizaci, aby sloužily a fungovaly, jak si žádá 21. století,“ řekl Právu starosta České Třebové Jaroslav Zedník (nez.).

Z autobusáku klidová zóna

„Je to příklad vynikajícího využití dotací. Česká Třebová v této chvíli získává mimořádně důležitou pozici v integrovaném dopravním systému kraje,“ ujistil hejtman Pardubicka Radko Martínek. Terminál prakticky změnil nejen náměstí před nádražní budovou, ale celý střed města.

„Tady pod námi je parkoviště s 270 místy. Ta jsou cenná, ale má to především tu logiku, že tady na povrchu neprobíhá žádná doprava, nezastavují tu auta ani autobusy. Je to klidová zóna se zelení, fontánami. Tady na náměstí, které jsme přejmenovali na Pernerovo, mohou prožít příjemné čekání. Je tady nainstalováno wi-fi pro uživatele internetu, jsou tu elektronické panely, které cestující i návštěvníky informují nejen o spojích, ale seznámí je i s nabídkou ubytování, sportu, zábavy, relaxace celého širšího regionu,“ dodal starosta Zedník.

Na otevření terminálu se přišly podívat stovky lidí. Ti hodnotili počin města spontánně kladně, kritice byla podrobena od starších lidí právě odhalená socha zakladatele českých železnic Jana Pernera. „Kdyby Perner tušil, jakou sochu mu jednou tady postaví, vedl by železnici jinudy,“ poznamenal například v hloučku kamarádů důchodce.