Zřejmě právě Brána času bude ale ještě dlouho tématem sporů, zaznělo v pondělí na slavnostním otevření pěší zóny. Studii, podle které se pěší zóna měnila, připravila už před deseti lety chebské architektonické studio A 69. S pomocí odlišných druhů dláždění nebo jiného rozmístění stromů vytvořili architekti bulvár s dvěma náměstíčky, které tvoří jakési křižovatky dění na pěší zóně.

Mobiliář doplňují netradiční lampy a moderní LED diodové osvětlovací a informační sloupy, na kterých mohou běžet jak textová informace, tak i grafické animace.
Celou pěší zónu pak doplňuje časová linie v dlažbě, do které jsou zaznamenány důležité události za 950 let existence města. Časová linie začíná právě v otáčivém devítimetrovém artefaktu Brána času.

Moderní, architekty pečlivě zpracovaný, bulvár za více než 130 miliónů začíná nad historickým náměstím Krále Jiřího z Poděbrad mohutným kovovým monoblokem Brána času, který pomyslně odděluje moderní pěší zónu od středověké části města.

Moderní, architekty pečlivě zpracovaný, bulvár za více než 130 miliónů začíná nad historickým náměstím Krále Jiřího z Poděbrad mohutným kovovým monoblokem Brána času, který pomyslně odděluje moderní pěší zónu od středověké části města.

FOTO: Jan Sokol, ČTK

Podle autora Brány času Mariana Karla je dobře, že se o ní mezi obyvateli města hodně diskutuje. "Každý výtvarník je rád, když se o jeho věci mluví, ať se na to nedává, nebo chválí. Každá nová věc to neměla jednoduché," řekl.

Pěší zóna změní pohled na Cheb

Místostarosta Michal Pospíšil řekl, že chebská pěší zóna může působit překvapivě jinak, než jsou tomu zvyklí lidé například v nedalekých německých městech, kde se spíše dali cestou pseudohistorizujícího vzhledu pěších zón.

Starosta Jan Svoboda je ale hlavně spokojen s tím, že se podařilo tak nákladnou investici vůbec finančně zajistit a dokončit. "Úvahy začaly už před 12 lety. Pak vznikla studie, podle které byly dvě varianty, levnější za 60 miliónů, kterou bychom dělali z vlastních prostředků, nebo dražší za 136 miliónů. Na ni jsme pak získali 118 miliónů z Evropské unie, takže se nám čekání vyplatilo," uvedl Svoboda.

Moderní, architekty pečlivě zpracovaný, bulvár za více než 130 miliónů začíná nad historickým náměstím Krále Jiřího z Poděbrad mohutným kovovým monoblokem Brána času, který pomyslně odděluje moderní pěší zónu od středověké části města.

FOTO: Jan Sokol, ČTK

Rekonstrukce pěší zóny bude ještě pokračovat třetí etapou, ta se ale týká jen přilehlých ulic a skončí letos na podzim. Pokračování přirozeného bulváru od Evropské ulice směrem k nádraží bude ale podle Svobody buď úkolem pro další zastupitelstva nebo příští generace.