Město se rozhodlo, že záchrance postaví novou budovu. Vyrůst by měla v Troji a stát má 400 miliónů korun.

Záchranná služba hlavního města nyní sídlí v pronajatém domě a o prostory se dělí s městskou policií. „Tu budovu bezpodmínečně potřebujeme. Máme přeplněné kanceláře, chybí pořádné zázemí pro sanitní vozy, stejné to je i v případě operačního střediska,“ řekl ředitel pražské záchranky Zdeněk Schwarz.

Kromě administrativy a dispečinku na Vinohradech má záchranná služba ještě zázemí v Nádražní ulici na Smíchově, kde jsou náhradní sanitky a školicí centrum. Posádky vozů jsou pak rozmístěny na dalších osmnácti stanovištích po celé metropoli.

Nová základna, kde na záchranáře bude čekat moderní vybavení, by se měla začít stavět na konci letošního října. Kolaudace se plánuje na srpen roku 2013. Komplex bude ukrývat dispečink s 25 stanovišti operátorů, garáže, autoservis nebo místo pro speciální kamión Golem. Záchranáři se dočkají rovněž heliportu.

 

Máme přeplněné kanceláře, chybí pořádné zázemí pro sanitní vozy.Zdeněk Schwarz, ředitel záchranky

 

„Plocha pro přistávání vrtulníku je velkým plusem. Umožní nám to rychlejší odvoz letecky přepravených zraněných do pražských nemocnic,“ uvedl Schwarz s tím, že v současné době se letecká záchranka pro hlavní město a Středočeský kraj nachází v Ruzyni. I ona zápolí se zastaralým zázemím, počítá se proto, že její stanoviště se přesune do připravované budovy.

Sídlo záchranky bude stát u Trojského mostu a výjezdu z tunelu Blanka. Záchranáři tak budou mít dobrou dostupnost do různých částí Prahy. „Je to nejvhodnější místo, které jsme byli schopni nalézt. Pozemek je již připraven ke stavbě,“ řekl náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS). Dodal, že nyní na něm je stavební dvůr pro potřeby budování Blanky.

Vlastní objekt architekti navrhli jako kvádr, který bude umístěný podélně s Povltavskou ulicí.

„Na studii jsme pracovali tři měsíce. Nejnáročnější bylo skloubení jednotlivých částí budovy a jejich vzájemná funkčnost. Úzce jsme proto spolupracovali se záchrankou,“ řekl Právu jeden z architektů stavby Jan Oppelt ze společnosti Bomart, která projekt pro město připravila.