Pro účast v soutěži je rozhodující rok dokončení stavby či rekonstrukce a jeho minimálně roční bezproblémový provoz.

Ve dvou kategoriích se utkalo osm projektů, kromě silničních a železničních mostů také jedna lávka pro chodce. Odborná porota ocenila čtyři díla - dvě novostavby a dvě rekonstrukce.

Mezi novostavbami uspěl kromě pražské estakády za 262,3 miliónu korun silniční most přes řeku Moravu v Olomouci s náklady kolem 100 miliónů korun.

Ze čtveřice přihlášených rekonstrukcí dostal cenu a diplom mimosilniční most v Poděbradech, který vede přes záplavové území Labe a jehož oprava stála 53,4 miliónu korun, také silniční most přes Lužickou Nisu v Chotyni na Liberecku. Jeho oprava přišla na 6,9 miliónu korun.

Porota při hodnocení návrhů přihlíží především ke kvalitě projektu, technickému provedení mostu a v neposlední řadě i estetickému vzhledu, uvedli pořadatelé soutěže.