Stavba přijde na zhruba 20 miliónů korun, z toho většinu zaplatí Evropská unie, zbytek stát, řekl novinářům ředitel Ředitelství vodních cest ČR Miroslav Šefara. Přístaviště má být hotovo letos v prosinci.

Plánky obratiště lodí a Lannovy loděnice v Českých Budějovicích.

Plánky obratiště lodí a Lannovy loděnice v Českých Budějovicích.

FOTO: ČTK

Přístaviště přibližně 80 metrů po proudu od Dlouhého mostu umožní lodím přistát přímo v centru Českých Budějovic. Obratiště pod Jiráskovým jezem, které má být dokončeno v polovině října, pak bude lodím sloužit k otáčení.

Za dva roky až do Týna nad Vltavou

"V roce 2011 bude splavněn úsek z Českých Budějovic do Hluboké. My už v této chvíli projektujeme plavební komoru Hluboká, projektujeme úpravy jezu Hněvkovice a vodního díla Hněvkovice," řekl Šefara. "Práce probíhají na celém úseku z Českých Budějovic do Týna nad Vltavou," dodal.

Součástí přístaviště bude 60 metrů dlouhé a 2,5 metru široké plovoucí molo. To bude ukotveno na vodící ponton, který zaručí jeho bezpečnost i během povodní. Na břeh se cestující dostanou po soustavě schodišť a ramp.

Primátor Českých Budějovic Juraj Thoma a jeho náměstkyně Ivana Popelová připlouvají po Vltavě na tiskovou konferenci, na níž 18. srpna představili projekt Přístaviště Lannova loděnice a dokončení plavební cesty z Českých Budějovic do Týna nad Vltavou.

Primátor Českých Budějovic Juraj Thoma a jeho náměstkyně Ivana Popelová připlouvají po Vltavě na tiskovou konferenci, na níž 18. srpna představili projekt Přístaviště Lannova loděnice a dokončení plavební cesty z Českých Budějovic do Týna nad Vltavou.

FOTO: ČTK

Výstavba přístaviště je součástí projektu Dokončení vltavské vodní cesty v úseku České Budějovice - Týn nad Vltavou. Ten má být dokončen v roce 2013, a Vltava se tak napojí na vodní dílo Orlík, což umožní plavbu až do Mělníka. Splavnost Vltavy se tak prodlouží na celkových 240 kilometrů.

Projekt za zhruba tři miliardy korun zahájilo Ředitelství vodních cest (ŘVC) loni v srpnu. Splavnění řeky z Budějovic do Týna nad Vltavou si vyžádá předběžně 860 miliónů korun. Díky tomu přibude dalších zhruba 33 kilometrů vodní cesty.