Stavbu bytů u vyšehradského nádraží požaduje územní plán, ve studii se s nimi ale nepočítá. "Dům je pár metrů od kolejí vlaku, podle hygieniků tam proto byty nesmí být," zdůraznil Kotík. Vondrášek souhlasí, že řešení situace tu je obtížné, východisko by se ale podle něj najít dalo. "Při výjimečných situacích to lze schválit i bez bytů, ale nás zde bytová výstavba zajímá," řekl Vondrášek. Podle Kotíka by investor byty rád postavil. "Byty jsou komerčně nejvýhodnější. Ať nám Praha 2 dá výjimku a my je tam postavíme," podotkl Kotík.

Radnici se také nelíbí styl navržené zástavby, která by navazovala na budovu nádraží. "Historická budova nádraží Vyšehrad tak ztrácí svůj původní solitérní charakter," řekl Vondrášek. Dostavba by podle něj také stínila domu městské části. Radnice se také obává, že by nové budovy zakryly výhled na Vyšehrad z ulic Albertov a Svobodova. Ani s tím Kotík nesouhlasí. Výhledy budou podle něj zachovány průzory mezi zástavbou.

"To vše jsou zástupné problémy, které Praha 2 hledá, aby mohli být proti," řekl Kotík. S návrhem podle něj souhlasí památkáři, kteří požadují pouze menší úpravy fasády.

Za stržení historické čekárny pokuta 100 tisíc korun

Nádraží Vyšehrad 20 let chátralo opuštěné. V roce 2007 ho České dráhy za 42,5 miliónu korun ve výběrovém řízení prodaly společnosti TIP Estate. Loni v únoru nový majitel strhl bez povolení čekárnu, která stála mezi kolejemi a kterou s hlavní budovou spojoval podchod. Památkový odbor magistrátu poté firmě udělil tehdy nejvyšší možnou pokutu 100 000 korun.

Investor nyní plánuje opravit nádražní budovu, přibýt by měla i nová část. Vzniknout zde má administrativní, obchodní a rehabilitační centrum. I přes nesouhlas druhé městské části Kotík plánuje požádat Prahu 2 o územní rozhodnutí. Stavět by se podle něj mohlo začít v létě. Pokud radnice odmítne územní rozhodnutí vydat, je Kotík připraven předat spor soudu. "Měli bychom si ale všichni sednout a vyřešit to," zdůraznil Kotík.