Toman očekává, že firma stihne most postavit do otevření tunelu. "Ke dni otevření Blanky bude otevřen i most v Troji," řekl Toman. Podle mluvčího Metrostavu Františka Poláka by měly práce na tunelu skončit koncem roku 2011.

Návrh mostu vychází z architektonické soutěže, kterou vypsal magistrát. Vybrán byl obloukový most dlouhý asi 250 metrů. Prostředkem mostu povede tramvajová trať, autům budou sloužit celkem čtyři jízdní pruhy. Po stranách mostu budou chodníky pro pěší a pro cyklisty.

Most, který spojí ulice Partyzánskou v Holešovicích s Povltavskou na druhé straně řeky, má zejména pomoci dopravě v Praze 7. "Ulehčí Holešovičkám a Argentinské ulici, tak aby lidi přes Holešovičky nemuseli projíždět a nezatěžovali je," řekl Toman.

Most je součástí severozápadní části městského okruhu. Tato část městského okruhu bude dlouhá 6,4 kilometru. Zhruba 5,5 kilometru silnice povede tunely. Praha by měla za severozápadní část okruhu Metrostavu zaplatit 21,2 miliardy korun, dalších 4,5 miliardy korun bude stát technologické zařízení.

Celý městský okruh je rozdělen na pět částí - jižní, západní, severní, severovýchodní a východní. Jižní tvoří takzvaná Jižní spojka. Západní se skládá ze Strahovského tunelu, Mrázovky, Zlíchovského tunelu a úseků mezi nimi. Oba tyto úseky jsou již dokončené. Severovýchodní od Balabenky po Pelc-Tyrolku a východní od Štěrboholské radiály po Balabenku hotové nejsou.