Hlavní obsah

Nedávno upravená trať a zastávka na Hradčanské mizí kvůli tunelu Blanka

– PRAHA
Právo, Petr Janiš

I příznivci stavby tunelového komplexu Blanka, který má spojit Strahovský tunel s Pelc Tyrolkou, se tomu diví. Dopravní podnik v roce 2002 vynaložil přes 17 miliónů korun do oprav tramvajové trati mezi zastávkami Hradčanská a Prašný most. Nyní, tedy jen o necelých sedm let později, dělníci koleje rozebírají.

Foto: Petr Janiš, Právo

Místo speciální v Polsku vypěstované trávy je na tramvajové trati na třídě Milady Horákové dnes bahno, které mizí ve lžících bagrů.

Článek

„To jako tehdy nevěděli, že tudy povede hloubený tunel, a museli už tehdy nahradit šutry v kolejišti trávou a izolačními vrstvami a na zastávkách dát komplet novou dlažbu místo asfaltu, nové trolejové sloupy, které se teď vytrhaly?"

"Jen perličkou navrch je, že podél ulice Milady Horákové byla většina sloupů natřena antiplakátovacím nátěrem relativně nedávno a teď je pro změnu opět uřezali,“ diví se jeden z diskutujících na webu příznivců městského okruhu.

Zveřejnil také obavu z prodražení stavby s rozpočtem více než 28 miliard korun. Oponoval tomu pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS). Podle něj stavba nové, mírně posunuté trati na třídě Horákové je do ceny zahrnuta. „Bylo to od začátku v celém souboru staveb,“ sdělil Šteiner.

Rozpory jsou v budování, zatravňování a opětovném bourání trati

Město už v roce 1999 zafixovalo trasu tunelů v územním plánu, v témže roce byla dokončena ověřovací studie. V roce 2002 se trať u Hradčanské zatravňovala a podle tehdejšího ředitele DP Milana Houfka se také opravovaly koleje.

Vedoucí jednotky tramvají DP Jan Šurovský řekl, že v roce 2002 se tzv. otevřená trať zatravňovala především z estetických důvodů, výhybky u Hradčanské se vyplnily dlažbou.

Rekonstrukce trati se podle něho datuje rokem 1994 a týkala se i křižovatky Špejchar. „Čili ta trať je patnáctiletá,“ argumentoval Šurovský s tím, že se v roce 1994 nevědělo, „kudy tunel povede a kdy se bude stavět“. DP podle něho trať předal společnosti Metrostav, která tunely hloubí a razí, a tak vlastně může na tunelu vydělat.

„Stavitel městského okruhu nám trať vrátí novou,“ poznamenal Šurovský. Ani členka dopravního výboru pražského zastupitelstva Petra Kolínská (SZ) dopravce nekritizuje. „Začátek stavby městského okruhu se dlouho odkládal, takže podnik mohl jednat v dobré vůli, že to není na pár let. Jako větší problém vidím nekvalitní náhradní vedení MHD,“ reagovala pro Právo Kolínská.

Tramvaje se na Hradčanskou vrátí až v roce 2010

Podle mluvčího Metrostavu Františka Poláka by první tramvaj měla na Hradčanské zastavit až v září 2010. Pod její novou, mírně posunutou tratí povede automobilový okruh. „Koleje musíme vyndat, pletou se nám tam, povede tam hloubený tunel,“ sdělil Polák.

Přestože místo části vznikne kráter, auta druhou částí budou jezdit stále, vlastně po okraji jámy. Stavba nemůže auta vytlačit z ulice pryč kvůli blízkým domům a možnosti příjezdu záchranářů, hasičů a policie k nim. „Domy musejí být dopravně obslouženy,“ konstatoval Polák.

Tramvaj do Dejvic tedy bude jezdit ještě rok a tři čtvrtě okolo Pražského hradu. Letos v červenci se má ale obnovit tramvajový provoz z Letné okolo Sparty na Špejchar, na podzim pak přes Špejchar do Badeniho ulice a do Chotkových sadů nebo k Hradu. Rovněž v létě by okolo Sparty měla začít ve dvou pruzích jezdit auta.

Reklama

Související články

Pražská magistrála u muzea zmizí v zemi

Hlučná a rušná magistrála před budovou Národního muzea (NM) v centru Prahy snad konečně zmizí. O zklidnění dopravy a zanoření magistrály pod zem nyní...

Výběr článků

Načítám