"Zklidnění Dejvické ale nesmí vést ke zhoršení dopravní situace v okolních ulicích", řekl novinářům starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa (ODS).

Dejvická ulice na jednom konci vychází z Vítězného náměstí, na druhém konci se napojuje na stanici metra Hradčanská. V současné době je zaplněna auty nejen místních obyvatel, ale i lidí, kteří do města dojíždějí. Obchůdky často nahrazují banky a kasina.

Dejvická by se mohla stát kulturní tepnou Dejvic

Podle starosty by se přitom Dejvická mohla stát kulturní tepnou Dejvic. "Ulice má sice velkou koncentraci bank, ale také dvě divadla - Spejbla a Hurvínka a Semafor," poznamenal starosta.

Radnice oslovila celkem šest architektonických ateliérů, jako podmínku si kladla přeměnu ulice na městskou obchodní třídu, kde by měli hlavní slovo chodci.

Mezi dalšími požadavky byl návrat zeleně a stromů, začlenění plánovaných podzemních garáží až pro 750 aut a vytvoření jakéhosi shromažďovacího náměstí na křižovatce ulic Dejvická, Jaselská a V. P. Čkalova, kde by se mohly pořádat trhy, slavnosti a různé městské akce. "Vítězné náměstí totiž takovou funkci neplní a asi nikdy nebude plnit," uvedl Chalupa.

Návrhy přinášejí spoustu dobrých řešení

Návrhy architektů podle Chalupy přinášejí spoustu dobrých řešení, ale také spoustu otázek. Některé navrhují například zavedení tramvajové dopravy, to by ale podle radnice bylo příliš finančně náročné, komplikované a nepřineslo by to očekávané zklidnění.

Studie chce nyní radnice představit veřejnosti a na jejich základě diskutovat o konečné podobě. Lidé si návrhy mohou prohlédnout do 8. října na Dejvickém náměstí, uveřejněny budou také v radničním měsíčníku.

Rada městské části stanovila na rekonstrukci ulice finanční limit 100 milionů korun, to ale zřejmě nebude stačit. Radnice proto bude hledat ještě soukromého investora. Do konce roku 2010 chce mít hotovou projektovou dokumentaci, v dalších letech by se mohlo začít stavět.