Kaple Smíření, umístěná na moderní verzi tradiční cesty mezi Čechami a Německem, stojí na konci odpočívadla u Šlovic ve směru od Rozvadova na Prahu. Je na ní pamětní deska obětem silniční dopravy.

"Od října 2006, kdy se plně zprovoznil 20,5kilometrový obchvat Plzně, na této poslední dokončené části D5 nikdo nezemřel," řekl Otásek. Podle dopravního inženýra západočeské policie Jaroslava Mecla jde o dobrou vizitku stavbařů i architektů, kteří nevyprojektovali na obchvatu žádná riziková místa, která by byla nepřehledná nebo odváděla pozornost.

Dvanáct metrů vysoká železobetonová stavba má jednoduchý tvar kvádru. V bočních stěnách je vyříznut kříž. Uvnitř je nerezový kříž a oltář a lavice z betonu. Vstupní a zadní stěny jsou prosklené. Interiér má půdorys čtyři krát šest metrů pro 20 lidí. "Když se odsune skleněná stěna do boku, vejde se na dlážděnou plochu před kaplí, 20 x 6 metru s lavičkami, zhruba jeden autobus," řekl Otásek.

Výstavbu kaple podpořilo 11 firem včetně dodavatelů dvacetikilometrového dálničního obchvatu Plzně. Sponzoři odmítli zveřejnit náklady stavby. Podle ČTK činily méně než 1,5 miliónu Kč.

Architekt Jan Soukup navrhl strohou stavbu jako moderní asociaci monumentálních Božích muk. Kapli dnes požehnal plzeňský biskup František Radkovský. "Boží muka jsou obvyklými průvodci starých cest v Čechách. Připomínají cestujícím stálou Boží přítomnost a odpovědnost člověka vůči sobě i druhým," vysvětlil Soukup.

Kaple a její okolí má být oázou klidu, místem zastavení a modlitby pro všechny lidi na cestách. Místní církve tam plánují ekumenické bohoslužby ke dni obětí nehod, nabídku bohoslužeb pro řidiče kamionů nebo česko-německá setkávání.

Ekumenická rada církví rozhodla, že na úpravu okolí věnuje výnos sbírky z neděle 21. září. Oslovujeme partnery, kteří ozelenění okolí. Slíbilo už křimické zahradnictví Lobkowicz, dodal Otásek.