Hlavní obsah

V Domažlicích mají nové vlakové nádraží za 46 miliónů korun

Právo, Jindra Pašková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

DOMAŽLICE

Opravené objekty zdobí vlakové nádraží v Domažlicích. Prostory začaly cestujícím sloužit po dvouleté nákladné rekonstrukci v hodnotě 46 miliónů korun. Změnu zaznamenal i objekt pro zaměstnance a technologii.

Foto: Jindra Pašková, Právo

Veřejnosti v Domažlicích začalo sloužit nově opravené nádraží ČD.

Článek

Část pro cestující se proměnila v moderní odbavovací halu se vším, co k tomu patří. Cestujícím poslouží moderní informační systém, časy odjezdů a příjezdů vlaků vyčtou z digitálních tabulí, obslouženi budou u okénka prostorné pokladny, vyčkat na spoj mohou v prosklené čekárně.

„Imobilním občanům je určena elektronická schodišťová plošina u chodníku, nechybí kamerový systém, který monitoruje dění na nádraží, a nový je staniční rozhlas,“ uvedl Štepán Jahn z regionální správy majetku ČD. Práce byly zahájeny na podzim roku 2006 a skončily před měsícem. O náklady se České dráhy (ČD), které se na stavbě podílely sumou 35 miliónů korun, podělily s plzeňskou Správou železniční dopravní cesty (SŽDC).

Objekty jsou po kompletní rekonstrukci

Odbavovací hala a kancelářské prostory patří ČD, prostřední budova s technologickým zařízením, která v nejnižší části slouží jako vstup na nádraží, je SŽDC. Kromě vnitřních prostor prošel opravou celý střešní plášť a fasáda, budova má kompletní zateplení. Třetí spojený nádražní objekt, kde byly dříve pokladny, je dnes určený pro komerční využití a zůstal mimo rekonstrukci.

Podstatná je celková změna dispozice. „Část pro cestující vznikla ze vstupního podhledu v pravém objektu, tady proběhla nejpodstatnější část rekonstrukce. Střední objekt je určen pracovníkům a technologii,“ uvedl Štěpán Jahn.

„Je tu umístěna technologie zabezpečovacího zařízení pro stanici Domažlice, dálkové zabezpečení pro výhybnu Radonice na trati do Plzně a dálkové ovládání odbočky Pasečnice, kde se trať dělí na směry do České Kubice a Klenčí pod Čerchovem a dále do Tachova,“ vysvětlil za SŽDC Václav Šťastný, ředitel Stavební správy Plzeň.

Nejmodernější v kraji

Výrazné zlepšení podmínek pochválila náměstkyně hejtmana Plzeňského kraje pro cestovní ruch Olga Kalčíková „Připadám si jako na letišti,“ okomentovala vybavení odbavovací haly.

„Myslím, že nádraží v Domažlicích je teď nejmodernější v kraji. Pozitivně vnímám především přístup pro imobilní občany a uzavřenou prosklenou čekárnu v hale,“ dodala s tím, že veřejné stavby posuzuje vždy z hlediska praktičnosti a funkčnosti.

Nakonec ale zmínila ještě potřebu květin v truhlících, to pro zútulnění místa zaměstnancům i cestujícím.

Vlaky jezdí v Domažlicích od roku 1862. Dnes zde všemi směry cestují i vozíčkáři.

Jak dodal zástupce ČD Vladimír Kostelný, do Tachova a Klatov je denně přepraví také speciální nízkopodlažní soupravy Regionova.

Reklama

Související témata:

Související články

Ceny kanceláří závisí na jejich kvalitě

Administrativní pracovníci si v Česku čím dál častěji užívají komfortu moderních kanceláří. Nové kanceláře si již nelze představit například bez klimatizace,...

Výběr článků

Načítám