Článek
Část pro cestující se proměnila v moderní odbavovací halu se vším, co k tomu patří. Cestujícím poslouží moderní informační systém, časy odjezdů a příjezdů vlaků vyčtou z digitálních tabulí, obslouženi budou u okénka prostorné pokladny, vyčkat na spoj mohou v prosklené čekárně.
„Imobilním občanům je určena elektronická schodišťová plošina u chodníku, nechybí kamerový systém, který monitoruje dění na nádraží, a nový je staniční rozhlas,“ uvedl Štepán Jahn z regionální správy majetku ČD. Práce byly zahájeny na podzim roku 2006 a skončily před měsícem. O náklady se České dráhy (ČD), které se na stavbě podílely sumou 35 miliónů korun, podělily s plzeňskou Správou železniční dopravní cesty (SŽDC).
Objekty jsou po kompletní rekonstrukci
Odbavovací hala a kancelářské prostory patří ČD, prostřední budova s technologickým zařízením, která v nejnižší části slouží jako vstup na nádraží, je SŽDC. Kromě vnitřních prostor prošel opravou celý střešní plášť a fasáda, budova má kompletní zateplení. Třetí spojený nádražní objekt, kde byly dříve pokladny, je dnes určený pro komerční využití a zůstal mimo rekonstrukci.
Podstatná je celková změna dispozice. „Část pro cestující vznikla ze vstupního podhledu v pravém objektu, tady proběhla nejpodstatnější část rekonstrukce. Střední objekt je určen pracovníkům a technologii,“ uvedl Štěpán Jahn.
„Je tu umístěna technologie zabezpečovacího zařízení pro stanici Domažlice, dálkové zabezpečení pro výhybnu Radonice na trati do Plzně a dálkové ovládání odbočky Pasečnice, kde se trať dělí na směry do České Kubice a Klenčí pod Čerchovem a dále do Tachova,“ vysvětlil za SŽDC Václav Šťastný, ředitel Stavební správy Plzeň.
Nejmodernější v kraji
Výrazné zlepšení podmínek pochválila náměstkyně hejtmana Plzeňského kraje pro cestovní ruch Olga Kalčíková „Připadám si jako na letišti,“ okomentovala vybavení odbavovací haly.
„Myslím, že nádraží v Domažlicích je teď nejmodernější v kraji. Pozitivně vnímám především přístup pro imobilní občany a uzavřenou prosklenou čekárnu v hale,“ dodala s tím, že veřejné stavby posuzuje vždy z hlediska praktičnosti a funkčnosti.
Nakonec ale zmínila ještě potřebu květin v truhlících, to pro zútulnění místa zaměstnancům i cestujícím.
Vlaky jezdí v Domažlicích od roku 1862. Dnes zde všemi směry cestují i vozíčkáři.
Jak dodal zástupce ČD Vladimír Kostelný, do Tachova a Klatov je denně přepraví také speciální nízkopodlažní soupravy Regionova.