Článek
"Je to proto, že na něj potřebujeme převést dopravu z Letné. Jezdit po něm budou pak i autobusy," vysvětlil primátor Jiří Kittner.
Město dá na opravy letos 30 miliónů korun. Po mostu v Norské se přesunou stavbaři na komunikaci mezi Letnou a Norskou, potom opraví most Letná a nakonec silnici od mostu směrem k obchodnímu centru Lidl. Tam by měla vyrůst kruhová křižovatka.
Přes most na Letné denně projíždějí tisíce automobilů, od Vánoc je však uzavřen pro nákladní dopravu nad 13 tun a vjet na něj nesmějí ani autobusy. Důvodem je narušená statika mostu, kterou v prosinci odhalila pravidelná kontrola. Ukázala, že most chátrá mnohem rychleji, než se předpokládalo.
"Že je na tom tak špatně, nikdo nečekal. Je z roku 1988 a stavbaři tehdy používali nekvalitní materiály," podotkl Kittner.
Omezení provozu mostu komplikuje městskou dopravu a především zásobování nedaleké nákupní zóny v Pavlovicích. Nákladní automobily musí most složitě objíždět.
Liberec má ve správě 79 mostů, 21 lávek a také 70 propustků. Řada z nich je ve velmi špatném stavu zaviněném nejen stářím, ale i dlouhodobým nedostatkem investičních prostředků. Některé komunikace a mosty jsou navíc zatěžovány víc, než jejich konstrukce unese. Jen loni investovalo město do oprav mostů téměř 35 miliónů korun.